اعلام آمادگی ترکیه برای حمایت از آذربایجان در میدان جنگ

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۹۵۸۸۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ترکیه برای حمایت از آذربایجان در میدان جنگ اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: "ما در میدان (نبرد) و در کنار میز (مذاکره) در کنار آذربایجان هستیم. ما می خواهیم این مسئله را به روشی اساسی حل کنیم."

وی گفت: " این مشکل تنها یک راه حل را دارد. ارمنستان باید خاک آذربایجان را ترک کند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، مشکل حل نخواهد شد."

وی که پس از بازدید از سفارت آذربایجان در آنکارا سخن می‌گفت، افزود: "ما می خواهیم مسئله (قره باغ ) به طور اساسی حل شود. ما تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده ایم اما نتیجه ای نداشته است. ما همیشه در نزدیکی آذربایجان بوده ایم - چه در میدان جنگ و چه در میز مذاکره. ما این همبستگی را ادامه خواهیم داد."

وزیر خارجه ترکیه گفت: "ما به همه جهان می گوییم: آذربایجان و ارمنستان یک چیز نیستند. همه ما با هم از تمامیت ارضی اوکراین و گرجستان حمایت می کنیم. اما آذربایجان با ارمنستان که سرزمینهایش را اشغال کرد برابر می شود. و این غیرقابل قبول است."

همچنین روز گذشته، اردوغان در سخنانی در استانبول گفته بود : " زمان پایان دادن به اشغال سرزمین‌های آذربایجان توسط ارمنستان فرا رسیده است، زمان حساب پس دادن است. باید سرزمین های اشغالی را ترک کند. همه می دانند که اینها سرزمین های آذربایجان هستند." 

وی در این زمینه گفت: " به مدت 30 سال آنها نتوانستند این مسئله را حل کنند. و همه کارها را کردند تا مشکلی برطرف نشود. حالا آنها به ما می آموزند و بعضی اوقات ما را تهدید می ‌نند. آنها می پرسند: " آیا ارتش ترکیه (در قره باغ) وجود دارد؟ آیا ترکیه سلاح تامین می کند؟ اردوغان با اشاره به حمایت آمریکا از کردهای سوریه، که ترکیه آنها را یک سازمان تروریستی می داند، گفت: "کسانی که این را می پرسند هزاران کامیون اسلحه به شمال سوریه فرستاده اند."


( ۵ )

نظر شما :

حسن ۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۶
آتا ترک گفته که ترک غیر از ترک دوستی ندارد، در اینجا هم دیدیم تنها به کمک آذربایجان ترکیه لبیک گفته ، بقیه دوستان،برادران دینی، مسمانان ،همسایهگان ،،،همه حرف تو خالی ومفت است، در عرض ۳۰ سال آذربایجان معنی توخالی بودن برادر دینی را خوب دانست،واز خواب پانصد ساله برادری شیعه بیدار شد ودیدکه مسمان،شیعه،دین،همسایه،همه وهمه،حرف چرت،وشعاریست،پوچ،وتوخالی. بلاخره در روز های سخت باز هم ترکیه کنارش است،بقیه پیش دشمنی هستند. ولی بعد از ذوب شدن برفها روی سیاه ونکبتی ذغال آشکار میشود.
خسرو ۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۲
سخنان چاووش اوغلو معنی تیتر را نمی دهد منظور حمایت در میدان نبرد نیست اگر کل سخنانش را ترجمه کنید خواهید دید ، ولی سیاست ارمنستان وارد کردن ترکیه به جنگ است تا با ننه من غریبم ، کلوپ مسیحی را بر علیه ترکیه تحریک کند و دولت ترکیه دقت می کند که دخالت مستقیم نکند فقط در قبال ارسال سلاح از روسیه به ارمنستان ، ترکیه نیز اماده ارسال سلاح به آذربایجان شده است و کاش ایران نیز به عنوان دوست روزهای سخت در کنار آذربایجان باشد