تصرف اراضی قره‌باغ توسط ارتش آذربایجان

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۹۵۸۸۳ سرخط اخبار

نظامیان آذربایجانی اعلام کردند که کنترل خود را بر تمام اراضی در جریان یک نبرد در قره‌باغ برقرار کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، واقف درگاهلی ریاست دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نظامیان آذربایجانی اعلام کردند که کنترل خود را بر تمام اراضی در جریان یک نبرد در قره‌باغ برقرار کرده‌اند.

وی در ادامه گفت:« طرف ارمنی به انتشار اخبار نادرست در باره اینکه گویا ارتش آن کشور توانسته کنترل اراضی از دست رفته را بازگردند، منتشر می‌کند. می خواهم تأکید بکنم که تمام اراضی آزاد شده از اشغال ارمنستان تحت کنترل نظامیان آذربایجان قرار دارند».

به گفته وی، هم‌اکنون ارتش آذربایجان به عملیات نظامی در خط جبهه با هدف شکست مقاومت دشمن ادامه می‌دهد.

هم‌زمان سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نبردها در قره‌باغ با شدت گوناگون جریان دارد.

وی در ادامه افزود:«واحدهای ارمنی توانستند حملات نیروهای مسلح آذربایجان را در جهات مختلف دفع کنند و در بخش های دیگر عملیاتی انجام شده اند. تلفات انسانی و تکنیکی به دشمن وارد شده است. صبح تعدادی از خودروهای زرهی دشمن نابود شدند».

روز 27 سپتامبر درگیری بین دو کشور پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می داد.


( ۲۴ )

نظر شما :

خسرو ۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۳
پاراگراف آخر که جهت توضیحات نوشته شد است اشتباه است زیرا اکثریت ساکنان قره باغ ارمنی نیست فقط صد هزار نفر ارمنی بود و در وسط سرزمین آذربایجان ، باکو سعی نکرد آنرا بزور برگرداندکه منجر به جنگ شود ، بلکه ارامنه قره باغ وارمنستان با کشتار و آواره کردن یک میلیون نفر از مردم آذربایجان با پشتیبانی روسیه ، جنگ را شروع کردند و پروتکل آتش بس بود نه آشتی و قرار بود اراضی آذربایجان برگردانده شده و ارمنستان از سرزمین هایی که حدود سه برابر مساحت قره باغ هست عقب نشینی کند و البته طبق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ، ولی هنوز که هنوز است ارمنستان به حق کشی و تجاوز و دزدی ادامه میدهد
خسرو ۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۲
تیتر عین اینکه نوشته بشه ، تصرف جلفای اصفهان توسط ارتش ایران ، قره باغ جز آذربایجان هست سردبیر محترم !!!!!!!!
آذربایجانی ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۹
آذربایجان وار اولسون، ایستمین کور اولسون چقدر از آزادسازی اراضی اشغالی می سوزید که این طور مغرضانه تیتر زدید؟