سلامی: هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن نمی‌گذرد/ غیظ آمریکا دائمی است

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۱ کد : ۱۹۹۵۸۷۱ سرخط اخبار

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی تاکید کرد: که غیظ آمریکا دائمی بوده و ماهیت آن استکباری است. اگر با او سازش هم کنیم در نهایت اراده ما را می‌شکند و هر ملتی تا زمانی در برابر دشمن استوار است که اراده او پابرجاست.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر حسین سلامی با حضور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: اکنون ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت و پایداری در مقابل جبهه استکبار و جریان بهم پیوسته جهانی علیه انقلاب اسلامی بود. هیچ تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود و همه ما می‌دانیم که گرچه عرصه جنگ نظامی خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ و امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ و شرکای منطقه‌ای آنان یک جبهه جهانی را علیه کشور ایران شکل دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: تردیدی نیست که پشتوانه اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ جهان سلاح‌های مدرن و پیشرفته را در اختیار عراق قرار دادند. انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا همگی پشت عراق بودند. تردیدی نیست که نظام اطلاعاتی جهان خدمات اطلاعاتی به رژیم بعث عراق می‌داد و جبهه از لحاظ نظامی اشباع و جبهه استکبار در اوج قدرت به ما حمله کرد و ما در اوج قلت و تنهایی بودیم. شاید این جنگ نابرابرترین جنگ بعد از عاشورا بود. جنگ پدیده‌ای است دقیق و محاسبه پذیر، هر کس قوی باشد پیروز می‌شود. هر کشوری که بتواند معادله جنگ را هدایت کند و آن را به نفع خود تغییر دهد پیروز است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی در ادامه تصریح کرد: براساس محاسبات ظاهری، قدرت جبهه استکبار که علیه ما برخاسته بود بیش از ما بود و باید به سرعت ما را شکست می‌داد، اما سوال این است چرا با وجود محاسبات دقیق ما توانستیم دشمن را شکست دهیم؟. در حقیقت زمانی که امام و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل کردند و مردان مومن و با ایمان با قلب‌های سرشار از آرمان و اعتقاد و باور علیه دشمن به پا خاستند هیچ کشوری نتوانست در برابر ما پیروز شود. تجهیزات نظامی تنها موجودات جامد هستند آنچه در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است. امام ما توانست شخصیت معنوی و روحانی خود را در قلوب همه مومنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع خود بسازد که در همه جهات از دشمن برتری یافتند.

وی در ادامه تاکید کرد: یک ملت تنها به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد. اولین کاری که امام انجام داد این بود که هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌های قوی جهان نترسید چرا که عظمت و کبریا تنها از آن خداوند است. امام انسان‌هایی ساخت که بی‌محابا با بی‌اعتنایی به امواج خروشان اروند و آتش دشمن از آن عبور کردند.

سلامی ادامه داد: از بشکه‌های انفجاری و میادین مین‌ گذاری شده چند کیلومتری نترسیدند و محکم در برابر دشمن ایستادند. افق بلند آرمان‌های هر رزمنده تا قلب آمریکا را نشانه گرفت و هر ملتی به اندازه افق آرمان‌هایش بزرگ می‌شود و پیش می‌رود و به اندازه وسعت ذهن رهبرش بزرگ می‌شود. وسعت ذهن‌ها و عظمت قلب‌ها و شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را به تصویر می‌کشد. ملت‌ ایران در جنگ پیروز شدند و توانستند فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ رفته و آرزوهای آنان را نقش برآب کند.


نظر شما :