آذربایجان از گلوله‌باران مواضعش در مرز با ارمنستان خبر داد

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۲ کد : ۱۹۹۵۸۰۵ سرخط اخبار

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد نیروهای مسلح ارمنستان بر روی شهرک‌های در امتداد خط مقابله نظامی در منطقه «ناگورنو-قره‌باغ» آتش گشودند که تلفاتی از غیرنظامیان را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: ۲۷ سپتامبر حدود ساعت ۶ [۲ به وقت گرینویچ] نیروهای مسلح ارمنستان به انجام تحرکات گسترده، گلوله‌باران شدید مواضع ارتش آذربایجان در کل امتداد خط مقدم و همچنین شهرک‌های واقع در این منطقه دست زدند.

به ادعای سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان دست‌کم ۶ شهرک مورد حمله قرار گرفتند و در میان مردم محلی کشته و زخمی وجود دارد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، زیرساخت‌های غیرنظامی به طور جدی آسیب دیده و اطلاعات درباره تلفات و زخمی‌های این حادثه از میان جمعیت غیرنظامی و نظامیان در حال تایید است.

باکو در ادامه از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داد و اعلام کرد: واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرک دشمن هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند.

درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه ناگورنو-قره‌باغ از اوایل دهه ۱۹۹۰ ادامه داشته و در جدیدترین درگیری در ماه ژوئیه، دو طرف تلفاتی را گزارش کردند.

روز دوشنبه هم وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد یک نظامی این کشور در پی گلوله‌باران طرف ارمنستانی در مرز دو کشور کشته شد.


( ۱ )

نظر شما :

احمد ۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۹
۲بالگرد و ۳پهباد اعلام کرده ارمنستان نابود کرده است چرا آذربایجان با اینهمه تسلیحات تلفات زیادی میدهد آموزشهای ناتو توسط ترکیه میبیند و رزمایش ها و خریدها تسلیحات و در افغانستان در زیل عملیات ناتو عمل میکند
خسرو ۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵
به نظر میرسد احزاب نژاد پرست و فاشیست ارمنی می خواهند با راه اندازی جنگ و ننه من غریبم بازی ، کلوپ صلیبی را متوجه خود کنند تا باز کمک اقتصادی و نظامی بگیرند ، آذربایجان هم فرصت را مغتنم شمرده می خواهد قسمتی از سرزمینش را باز پس گیرد ، حال بهترین موقع برای کارکرد دیپلماسی از سوی دولت ایران برای نزدیکی بیشتر و افزایش نفوذش روی باکو می باشد با حمایت از مواضع بحق آذربایجان ، دوستی و همبستگی دو کشور تقویت می شود