دومین وبینار دیپلماسی ایرانی با حضور آقایان بهاروند، نقیب زاده و خرازی

ایران و انتخابات امریکا+ویدئو

در وبینار دیپلماسی ایرانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آقایان محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه، دکتر احمد نقیب زاده، استاد دانشگاه و سید محمد صادق خرازی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در پاریس و سازمان ملل درباره انتخابات امریکا و نقش آن در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران صحبت کردند.
ایران و انتخابات امریکا+ویدئو

دیپلماسی ایرانی: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نظر می رسد اولویت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بحث سیاست خارجی چگونگی تعامل با جمهوری اسلامی ایران و برجام باشد. دونالد ترامپ می گوید که افتخار می کند از برجام خارج شده و آن را "توافق وحشتناک" توصیف می کند، در مقابل جو بایدن، نامزد دموکرات ها از بازگشت به برجام در صورت انتخابش به سمت ریاست جمهوری امریکا سخن می گوید. این در حالی است که این روزها تشدید فشارهای ایالات متحده به جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم. این همه در حالی است که ایالات متحده تا کنون در کارزار حقوقی و مجامع بین المللی در فاصله حدودا یک ماهه سه بار از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است. انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا چقدر برای ما ایرانیان مهم است و چه نقشی در سیاست خارجی ما دارد.  

کلید واژه ها: انتخابات ریاست جمهوری امریکا دونالد ترامپ جو بایدن برجام ایران و امریکا دیپلماسی ایرانی دیپلماسی ایران محسن بهاروند احمد نقیب زاده سید محمد صادق خرازی


( ۱۰ )

نظر شما :

امیر ۰۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵
این سه بار شکست آمریکا از ایران نبوده بلکه سه با تحقیر ترامپ توسط اروپایی ها بوده آنهم به این خاطر که در مسائل مهمتر جرات ایستادن جلوی ترامپ را ندارند بنابراین در مسائل فرعی (از نظر اروپا و آمریکا) مثل بحث ایران جلوی آمریکا کمی مقاومت میکنند که آنهم فقط تا زمان انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت. یعنی با انتخاب مجدد ترامپ اروپایی ها دست از حمایت از ایران برداشته و به سمت آمریکا خواهند رفت. البته با پیروزی بایدن هم باز دنباله رو سیاست آمریکا خواهند شد اما با خوشحالی!
مسعود ۰۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۷:۳۵
ضمن تشکر بنظر می رسد در خصوص مواردی مانند حقوق بشر ایران نیز در موضع منفعلانه می باشد و اگر با این کشور های اروپایی در حوزه آکادمیک و مباحث نظری در راستای ایجاد زبان مشترک قدم بردارد در اتحاد آینده علیه ایران شاید بشود خللی وارد کرد. و همچنین در خصوص موارد دیگری مانند مباحث موشکی و ... منظور این است که عدم طرح موضوع مسایل یا بهانه های ایجابی از سوی غرب منتفی نمی شود.