در اعتراض به امضای توافقنامه‌های ننگین برگزار شد؛ تظاهرات در فلسطین، بحرین و اروپا در روز "خشم مردمی"

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۳ کد : ۱۹۹۵۴۲۰ سرخط اخبار

استان‌های مختلف کرانه باختری امروز سه شنبه صحنه برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های گسترده در محکومیت توافق عادی‌سازی خیانت‌بار بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایسنا، این تظاهرات‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که قرار است توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی امروز رسما در کاخ سفید به امضا برسد.

در همین راستا، ساکنان استان‌های طولکرم در شمال کرانه باختری، الخلیل، نابلس، رام الله و بسیاری مناطق دیگر دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان با در دست گرفتن پلاکاردهایی، ضمن محکوم کردن این توافق، تاکید کردند که قدس بر تمامی خائنان و عادی کنندگان روابط با دشمن حرام است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فیصل سلامه هماهنگ کننده گروه‌های فلسطینی در طولکرم در سخنانی اظهار کرد که این توافق در حالی قرار است به امضا برسد که روزانه جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد.

سلامه تصریح کرد که امضای چنین توافقاتی در شرایطی که شهرک‌سازی و ویرانگری رژیم صهیونیستی و قتل و کشتار فلسطینیان همچنان ادامه دارد، مایه تاسف است.

حکم طالب از رهبران جبهه مبارزاتی مردمی در طولکرم نیز گفت که ادعای تعلیق طرح الحاق کرانه باختری تنها توجیهی برای عادی‌سازی روابط با دشمن است و رژیم صهیونیستی عملا در حال پیشبرد طرح‌های توسعه‌طلبانه و اشغالگرانه خود است.

شرکت کنندگان در تظاهرات‌های امروز توافق مذکور را خنجری از پشت به ملت فلسطین و چراغ سبز برای ادامه طرح‌های یهودی‌سازی، قتل و کشتار فلسطینیان، شهرک‌سازی و اخراج فلسطینیان از سرزمین خود دانستند.

همچنین براساس گزارش شبکه خبری المیادین، اعتراضات مردمی علیه توافق صلح بحرین با رژیم صهیونیستی امروز در مناطقی از بحرین برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در اعتراضات تاکید کردند، موضع نظام بحرین موضع آن‌ها نیست و مردم در حمایت از مسئله فلسطین ثابت هستند.

با نزدیک شدن به زمان امضای توافق صلح، روند اعتراضات شدت گرفته است.

در منطقه کرزکان بحرین، تظاهرکنندگان پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را لگدمال کردند و پلاکاردهایی در محکومیت توافق صلح در دست گرفتند. روی این پلاکاردها این عبارت‌ها نوشته شده است: "اسرائیل غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود"، "هیهات من الذله عادی سازی ننگ و خیانت است" و "عادی‌سازی موضع ما نیست".

شهرک سماهیج نیز شاهد اعتراضات گسترده علیه عادی‌سازی روابط بود.

به رغم تهدیدات رژیم آل خلیفه، ساکنان مناطق السهله و باربار در اعتراضات شرکت کردند. نیروهای این رژیم به منزلی در منطقه ابوصیبع یورش برده و دو برادر را به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت کردند.

مخالفان بحرینی و در راس آن جمعیت الوفاق مخالفت خود را با عادی‌سازی اعلام و تاکید کردند نظام بحرین مشروعیت لازم را برای توافق با صهیونیست‌ها ندارد و رژیم اسرائیل یک رژیم غیرقانونی است.

تظاهرات در اروپا در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

فلسطینیان مقیم اروپا و حامیان آنان نیز امروز در محکومیت عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات خواهند زد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، علی القادی رئیس ائتلاف اقلیت فلسطینی مقیم اروپا اظهار کرد، قرار است طی روزهای آینده تجمعات و تظاهرات‌هایی مقابل سفارتخانه‌های امارات و بحرین در برخی کشورهای اروپایی با مشارکت گسترده اقلیت عربی و اسلامی در این کشورها برگزار شود.

القادی تصریح کرد که امروز نیز تظاهرات‌هایی در شهرهای برلین و فرانکفورت در آلمان و برخی کشورهای اروپایی دیگر برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد که قرار است پیام‌هایی در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نقض اجماع عربی و طرح صلح عربی تحویل سفرای بحرین و امارات داده شود تا در نهایت این پیام‌ها به دست ولیعهد ابوظبی و پادشاه بحرین برسد.

انتهای پیام


نظر شما :