قدردانی وزیر خارجه افغانستان از موضع ایران درقبال مذاکرات صلح این کشور

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۷ کد : ۱۹۹۵۴۱۲ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای به محورهای گفت و گو در دیدار وزیر امور خارجه این کشور با سفیر ایران در کابل اشاره و از مواضع ایران درباره موضوعات مرتبط با افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای که در به نقل از پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شده اعلام کرد که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه این کشور با بهادر امینیان سفیر کشورمان در کابل دیدار کرده و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از آغاز مذاکرات صلح افغانستان و همکاری جامع ایران با افغانستان به ویژه در حمایت از پناهندگان افغان که در ایران زندگی می کنند تشکر کرد.
اتمر همچنین از دولت ایران به خاطر تسریع روند تعیین هویت و توزیع کارت شناسایی الکترونیکی و پاسپورت های هوشمند برای پناهندگان افغان قدردانی کرد. 
در این بیانیه آمده است: سپس آن ها درباره رخ دادهای اخیر در افغانستان از جمله مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، اهمیت اتفاق نظر منطقه ای بر سر شرایط پایانی مذاکرات صلح، ضرورت کاهش خشونت و آتش بس قریب الوقوع، قدرت بخشیدن به جمهوری اسلامی(افغانستان) و حفظ دستاوردهای ۱۹ سال گذشته گفت و گو کردند.

دو طرف همچنین بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کردند. 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، سفیر ایران نیز به وزیر خارجه افغانستان درباره تعهد پایدار ایران در حمایت از روند صلح به رهبری افغانستان، حفظ جمهوری اسلامی افغانستان و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته اطمینان خاطر داد. 
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :