خبرنگار سی‌بی‌اس: قطعنامه آمریکایی تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران منتظر تعیین زمان رای‌گیری است

۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۲:۳۰ کد : ۱۹۹۴۳۵۴ سرخط اخبار

خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس خبر داده که قطعنامه آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اکنون آماده شده است و منتظر آن است که با تصمیم آمریکا و اندونزی (رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل) زمان رای‌گیری درباره آن مشخص شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرنگار شبکه خبری آمریکایی سی‌بی‌اس در شبکه اجتماعی توییتر خبر داده که قطعنامه آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اکنون آماده شده است و منتظر آن است که با تصمیم آمریکا (پیشنهاددهنده آن) و اندونزی (رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد) زمان رای‌گیری درباره آن مشخص شود.

پیش از این برخی منابع گزارش داده بودند که ممکن است روز جمعه زمان رای‌گیری در مورد این قطعنامه باشد اما این مساله هنوز قطعی نشده است. 

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا احتمالا رای‌گیری در خصوص این قطعنامه به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد. بسیاری از تحلیل‌گران احتمال می‌دهند که قطعنامه مزبور با وتوی روسیه و چین شکست بخورد و حتی شاید نتواند اکثریت لازم برای تصویب را به دست آورد.

پس از آغاز فرآیند رای‌گیری، کشورها ۲۴ ساعت فرصت خواهند داشت تا رای خود را به دبیرخانه شورا اعلام نمایند. پس از آن رئیس‌ شورای امنیت نتیجه رای‌گیری را اعلام خواهد کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو اروپای آزاد مدعی شد که آمریکا مصمم است از تمدید این محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اطمینان حاصل کند.

وی بار دیگر با تکرار ادعاهای ضدایرانی مقامات واشنگتن ایران را حامی تروریسم خواند و ابراز امیدواری کرد که متحدین آمریکا به قطعنامه پیشنهادی این کشور برای تمدید محدودیت‌ها رای دهند.

انتهای پیام/


( ۱ )

نظر شما :