در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز امضای برجام روسیه: هنوز فرصت وجود دارد که برجام به مسیر پایدارتری وارد شود

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۱ کد : ۱۹۹۳۲۷۶ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به اهمیت برجام در کاهش تنش پیرامون برنامه هسته ای ایران و تنش در منطقه، خواستار تلاشی همگانی برای حفظ آن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در پنجمین سالروز امضای برجام در بیانیه ای مطرح کرد: اجرای برجام هنوز می تواند به یک مسیر با ثبات بازگردد اما این مستلزم اراده سیاسی تمام اعضای آن و همه کشورهای عضو سازمان ملل است.
وزارت امور خارجه روسیه در ادامه این بیانیه مطرح کرد: موانع وچالش ها در اجرای برجام، چیزی از دستاوردهای آن نمی کاهد. قاعده حل و فصل موجود در آن کارایی خود را از دست نداده است. جهان همچنان مانند پنج سال پیش انتخابی مورد اعتمادتر و کارآمدتر برای اجرایی کردن تصمیمات توافق شده شورای امنیت ندارد. هنوز فرصت وجود دارد که برجام به مسیر پایدارتری وارد شود.

وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این بیانیه افزود: روسیه هر تلاشی برای تشویق شرکای توافق به همکاری هدفمند در راستای پیدا کردن راهی برای کاهش تنش و حفاظت برجام از حملاتی که به آن می شود انجام خواهد داد. مخالفان این توافق هیچ انتخاب دیگری پیشنهاد نمی کنند و به خاطر بلندپروازی های خودشان وضع سیاسی-نظامی منطقه را دچار تنش کرده، محرک ایجاد تنش در شورای امنیت سازمان ملل می شوند.
وزارت خارجه روسیه علاوه بر این اظهار کرد: آمریکا با خودداری از انجام دادن تعهداتش در توافق، خود را بی اعتبار کرده و در برابر جهان قرار می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این کار راه به جایی نمی برد. برجام برای جلوگیری از به کارگیری سناریوهای اعمال فشار و دفع خطر جنگ در منطقه خیلج فارس در نظر گرفته شده بود. هنوز هیچ جایگزینی ندارد. ما از تمام اعضای برجام و کشورهای سازمان ملل می خواهیم که اراده سیاسی نشان داده و از آن حمایت کنند. کشورهای عضو سازمان ملل اکنون هیچ حقی برای مرتکب شدن اشتباه ندارند.
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :