پنتاگون و مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش نیویورک‌تایمز را رد کردند

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۳ کد : ۱۹۹۲۷۵۱ سرخط اخبار

وزارت دفاع آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رد گزارش ادعایی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفتند که هیچ مدرکی در این باره ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌های مختلف به گزارش ادعایی روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره تعیین جایزه توسط مسکو برای شبه‌نظامیان افغان جهت حمله به نظامیان آمریکایی، این بار وزارت دفاع ایالات متحده و مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز آن را رد کردند.

پنتاگون امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «وزارت دفاع به ارزیابی اطلاعاتی اینکه عوامل روسی در فعالیت‌های شرورانه علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در افغانستان دخیل بودند، ادامه می‌دهد».

این وزارتخانه با بیان اینکه به اتخاذ تدابیر ایمنی و امنیتی برای نظامیان آمریکایی در افغانستان و دیگر نقاط جهان ادامه می‌دهد، افزود: «تا امروز، [ما] هیچ مدرکی برای تایید ادعاهای اخیر در گزارش‌هایی با منبع باز نداریم».

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای ضمن اشاره به ارزیابی گزارش‌های اطلاعاتی در این باره، توضیح داد: «به دلیل اینکه ادعاها در گزارش‌های رسانه‌ای اخیر از سوی جامعه اطلاعاتی [آمریکا] تایید و اثبات نشد، گزارشی هم به رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ در این باره ارائه نشد».

اوبرایان سپس به کسانی که از داخل دولت آمریکا چنین اطلاعاتی را به رسانه‌ها افشا می‌کنند، هشدار داد: «به مقامات دولتی که با درز دادن اطلاعات محرمانه به اعتماد مردم آمریکا خیانت می‌کنند [می‌گویم]، اقدامات شما امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. انگیزه هرچه باشد باز هم برای چنین اقدامی توجیه‌کننده نیست».

روزنامه نیویورک تایمز هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا در ازای دریافت پاداش نقدی، علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.

روز گذشته نیز سخنگوی کاخ کرملین با دروغ توصیف کردن گزارش ادعایی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفت این موضوع مورد مباحثه رؤسای جمهور دو کشور نیز نبود.

کلید واژه ها: پنتاگون


نظر شما :