زانو زدن نخست وزیر کانادا برای همبستگی با معترضان ضد نژادپرستی

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۹۹۲۰۷۹ سرخط اخبار

نخست وزیر کانادا در جریان حضورش در یک تجمع در شهر اتاوا به منظور اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی زانو زد هر چند که سکوت در پیش گرفت.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با این پرسش که چطور قرار است به خشونتهای پلیس پاسخ دهد مواجه شده است.

 او در حالی که ماسکی مشکی رنگ به صورت داشت و توسط محافظانش احاطه شده بود، در تجمعی تحت عنوان "بدون عدالت=بدون صلح" در شهر اتاوا به شکلی غیرمنتظره حضور پیدا کرد.

بعد از آنکه او در کنار شرکت کنندگان در این تجمع زانو زد تعدادی از حاضران از او به خاطر این حرکت تشکر کردند. اما از نظر عده‌ای دیگر این اقدامات ترودو صرفا ژستی تو خالی است.

آندری دومایس، یک نویسنده ساکن تورنتو گفت: من علاقه‌ای به نمایشهای تبلیغاتی مسخره به ویژه در زمان فعلی ندارم.

چطور شما می توانید در ظاهر برای محکوم کردن بی رحمی های پلیس زانو بزنید در حالی که همه چیز در سابقه شما نشان می‌دهد که مشکلی با آن ندارید. این واقعا تحیر آور است که ببینیم او به سمت دوربین میچرخد و زانو میزند.

ترودو روز جمعه در اظهاراتی بعد از وقوع تعدادی حوادث خشونت آمیز از جمله کشته شدن چنتل مور، یک زن ۲۶ ساله بومی با شلیک پلیس در روز پنجشنبه تایید کرد که در نظام پلیس کشورش مشکلاتی وجود دارد.

او به خبرنگاران گفت: در چند هفته گذشته تعداد هر چه بیشتری از کانادایی‌ها این حقیقت را دریافتند که تبعیض واقعیتی پیش روی بسیاری از شهروندان کشور ما است که باید پایان یابد.

خبرنگاران از ترودو درباره تغییرات احتمالی که دولتش قرار است اجرا کند و اعتقادش در خصوص نژادپرست بودن افسران پلیس کانادا پرسیدند اما او از دادن پاسخ مستقیم طفره رفت.

راهپیمایی در اتاوا با شرکت هزاران تن در حالی برگزار شد که در روزهای گذشته آمریکا صحنه تظاهرات سراسری علیه نژادپرستی و بیرحمی‌های پلیس این کشور بعد از حادثه کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست به دست این پلیس بوده است.

کلید واژه ها: جاستین ترودو کانادا تظاهرات امریکا


( ۳ )

نظر شما :

ناشناس ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۳
دریغ از یک محکومیت ساده رژیم آمریکا از طرف مدعیان حقوق بشر بویژه کانادا