ابراز خرسندی سفیر اتریش از حضور و تمرین تیم ملی فوتبال ایران در کشورش

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۹۹۲۰۰۵ سرخط اخبار

سفیر اتریش در ایران گفت: در حال رایزنی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور ایران و اتریش برای داشتن برنامه‌های مشترک هستیم.

به گزارش ایسنا، استفان شولتز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس جنگ خرمشهر در کیش به برنامه‌ریزی مشترک سفارت اتریش و سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور مردم کشورش در جزیره کیش اشاره و اظهار کرد: در ایران همیشه چارچوب‌هایی وجود دارد و در حال حاضر در حال رایزنی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور برای داشتن برنامه مشترک هستیم.

سفیر اتریش در ایران که اولین‌بار در بهمن‌ماه و آغاز اپیدمی کرونا در کیش حضور داشته، از حضور دوباره خود در جزیره و اولین مسافر بین‌المللی بودن این منطقه بعد از دوران محدودیت سفرها، ابراز خرسندی کرد و گفت: آمدن به کیش را خصوصا در ماه مبارک رمضان، برای خود افتخار می‌دانم.

وی از آب‌های گرم خلیج‌فارس به عنوان اولین جاذبه و مزیت کیش نام برد و ادامه داد: طبیعت این جزیره، آن را در جهان متمایز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اتریش، تنها کشور غربی در ایران است که دارای موسسات فرهنگی است، بیان کرد: تنها در سال گذشته 130 ایونت توسط این موسسه فرهنگی در ایران برگزار شده است.

سفیر اتریش برگزاری نمایشگاه‌های هنری و ارائه و معرفی غذاهای اتریشی حلال را از برنامه‌های این کشور برای اجرا در ایران عنوان کرد.

شولتز با ابراز خرسندی از حضور و تمرین تیم ملی فوتبال ایران در کشور اتریش طی چند سال گذشته، گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا در صورت صعود و حضور تیم ملی فوتبال اتریش در جام جهانی قطر، اگر به‌خاطر قراردادهای از پیش تعیین‌شده، امکان حضور و اردو در جزیره کیش را نداشتیم، مسابقات دوستانه‌ای بین تیم‌های دو کشور برگزار شود.

انتهای پیام


نظر شما :