تحریم‌های ظالمانه آمریکا در توسعه روابط اقتصادی ایران و صربستان خللی ایجاد نمی‌کند

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۹۱۹۴۹ سرخط اخبار

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با تاکید بر این که ایران آماده انتقال تجربیات و همکاری‌های علمی و فناوری با صربستان برای مقابله با کرونا است، گفت: نباید اجازه دهیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خللی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «الکساندر ووچیچ» رییس جمهوری صربستان، به برنامه ریزی‌ها و موفقیت‌های کشورمان در مقابله با بیماری کرونا از جمله تولید کیت های شناسایی توسط شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و همکاری های علمی و فناوری با صربستان در این راستا است.

رییس جمهوری با استقبال از پیشنهاد توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور، آن را یک ضرورت در راستای تامین منافع دو ملت دانست و اظهار داشت: مسئولان دو کشور باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری ها و فعالیت های مشترک اقتصادی استفاده نمایند.

روحانی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خللی ایجاد کند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های همکاری، در راستای منافع دو ملت گام برداریم.

رییس جمهوری با اشاره به مواضع مشترک در زمینه مقابله با یکجانبه گرایی و لزوم همکاری بیشتر دو کشور در مجامع و سازمان های بین المللی، گفت: دو ملت ایران و صربستان همواره برای حفظ استقلال خود در برابر مداخله بیگانگان ایستادگی کرده و اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی خود را نداده‌اند.

همواره با اعمال تحریم و فشار علیه ایران مخالف بوده ایم

«الکساندر ووچیچ» نیز در این گفت وگوی تلفنی با  اشاره به همه گیری ویروس کرونا در جهان، اظهار داشت: همه کشورها و دولت ها باید در این شرایط به هم کمک کنند، تا بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

رییس جمهوری صربستان با بیان اینکه همواره با اعمال تحریم و فشار علیه ایران مخالف بوده و درکنار مردم ایران هستیم، افزود: باید از فرصت ها استفاده و تلاش خود را برای توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های گوناگون از جمله اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی، فناوری، گردشگری و دانشگاهی در راستای منافع دو ملت بکار بگیریم.

ووچیچ همچنین از رویکرد مستقل ایران در موضوعات گوناگون بین المللی از جمله احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملت ها و دولت ها تجلیل کرد.

کلید واژه ها: تحریم امریکا علیه ایران


( ۱ )

نظر شما :