مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: قتل «جورج فلوید» سوء‌استفاده از قدرت بود

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۹۱۹۳۷ سرخط اخبار

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا امروز ضمن انتقاد از قتل جورج فلوید توسط افسران پلیس آمریکایی، آن را سوء‌استفاده از قدرت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، امروز (سه‌شنبه) «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قتل جورج فلوید توسط مأموران پلیس آمریکایی انتقاد کرد. 

به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، جوزب بورل امروز ضمن انتقاد از قتل این سیاه پوست آمریکایی آن را «سوء‌استفاده از قدرت» خواند و از آمریکا خواست تا «کاربرد بیش‌ از اندازه از زور» را مهار کند.

از زمانی که جورج فلوید ۴۶ ساله روز دوشنبه هفته گذشته توسط یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس به قتل رسید، مردم و شخصیت‌های مختلفی در جهان واکنش‌هایی به این قتل نشان داده‌اند. 

دو روز گذشته (یازدهم خرداد) برخی از ساکنان پایتخت انگلیس با تجمع در یکی از میادین معروف شهر لندن ضمن محکومیت قتل جورج فلوید، همبستگی خود با این سیاه پوست را به نمایش گذاشتند.

روز گذشته نیز هزاران نفر از مردم نیوزیلند به نشانه اعتراض به مرگ «جورج فلوید»، سیاه پوست آمریکایی که هفته گذشته به دست پلیس بی‌رحمانه کشته شد، به خیابان‌ها ریختند و به تظاهرات پرداختند. 

همچنین «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه چند روز گذشته در رشته توئیت‌هایی ضمن محکوم کردن قتل این سیاه پوست آمریکایی، نوشت: «رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی که منجر به مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در نتیجه شکنجه شد، نه تنها همه ما را ناراحت کرده بلکه این موضوع تبدیل به یکی از دردناک‌ترین مظاهر نظام ناعادلانه‌ای شده است که ما در سراسر جهان علیه ان ایستاده‌ایم».

کلید واژه ها: جورج فلوید


( ۱ )

نظر شما :