پیام تبریک رئیس پارلمان ترکیه به محمد باقر قالیباف

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۹۹۱۸۴۱ سرخط اخبار

رئیس پارلمان ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با محمد باقر قالیباف انتخاب ایشان به ریاست مجلس ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی شن‌توپ»، رئیس مجلس ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با «محمد باقر قالیباف» انتخاب ایشان به ریاست مجلس ایران را تبریک گفت. 

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح» رئیس پارلمان ترکیه در این تماس تلفنی گفت: «امیدواریم جلسات پارلمان شما در دوره جدید تأثیرات مثبتی بر روابط مبتنی بر حسن همجواری میان مردم ایران و مردم کشور ما داشته باشد.»

رئیس پارلمان ترکیه خاطرنشان کرد که به دقت اقدامات ایران برای مبارزه با «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) را دنبال می‌کند. 

پیش از این،  «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم یک پیام تبریک برای «محمد باقر قالیباف» ارسال کرده و انتصاب ایشان به سمت ریاست مجلس شورای اسلامی ایران را تبریک گفته بود. نبیه بری در این پیام برای قالیباف، ملت ایران و جمهوری اسلامی، شکوفایی و پیشرفت و برای سران آن توفیق و صحت آرزو کرد.

پنجشنبه (دیروز) محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای از مجموع ۲۶۷ رای ماخوذه حائز اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و برای سال نخست  بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد.

برای این سمت، علاوه بر قالیباف، فریدون عباسی و مصطفی آقامیرسلیم نیز کاندیدا شده بودند که عباسی ۱۷ و میرسلیم ۱۲ رای کسب کردند؛ ۸ رای نیز باطله اعلام شد.

کلید واژه ها: ایران و ترکیه محمد باقر قالیباف


نظر شما :