آمریکا در فهرست پروازهای مستقیم به چین قرار نگرفت

۰۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۹۱۸۲۲ سرخط اخبار

ایرنا- با افزایش تنش ها میان پکن و واشنگتن و شمار فزاینده مبتلایان به کرونا در آمریکا، پروازهای مستقیم آمریکا به چین کماکان بسته مانده و اسم آمریکا در لیست کشورهای مجاز برای سفر به چین قرار نگرفته است.

روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد چین در حال باز کردن مسیر پروازهای چارتر از هشت کشور جهان پس از متوقف شدن کرونا در این کشور است اما با نظرداشت اختلافات با آمریکا، واشنگتن در چنین فهرستی قرار ندارد.

گزارش حاکی است پروازهای ۸ کشور دنیا بزودی به چین انجام می شود و تدابیری از سوی سازمان هواپیمایی چین اندیشیده شده است اما نام آمریکا در این فهرست به چشم نمی خورد.

ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و سوییس ۸ کشوری هستند که چین به آنها اجازه پروازهای چارتر می دهد.

روزنامه نوشت که منابع آگاه هنوز حاضر به عمومی کردن این موضوع نشده اند و قرار است جزییات بیشتر در آینده منتشر شود و به دلیل حساسیت در روابط چین و آمریکا، فعلا پروازهای چارتر از آمریکا به چین انجام نمی شود.

روزنامه گلوبال تایمز چین هم نوشته است که شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی می توانند درخواست های خود را برای خطوط سبز با هدف انجام پروازهای چارتر به چین به سازمان هواپیمایی ارایه کنند.

در طول دو ماه گذشته چین به برخی از خطوط بین المللی هواپیمایی امکان داده بود تا در هفته یک پرواز به چین داشته باشند با این وصف سازمان هواپیمایی هنوز در مورد جزییات دقیق این موضوع،  بیانیه و اعلامیه ای منتشر نکرده است.

وزارت راه و ترابری آمریکا، پکن را متهم کرده است که اجازه نمی دهد پروازهای خطوط هوایی این کشور به چین انجام شود و این تخطی از توافقات دو کشور است.

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا چین


نظر شما :