ارتش ترکیه از خنثی شدن ۱۴۵۰ فرد مسلح در شمال عراق و سوریه از ژانویه خبر داد

۰۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۶:۳۵ کد : ۱۹۹۱۷۲۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ۱۴۵۸ فرد مسلح در شمال عراق و سوریه از ابتدای ژانویه گذشته نابود شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، این تروریست‌ها در چارچوب عملیات مقابله با تروریسم در شمال سوریه و عراق، جایی که حزب کارگران کردستان فعال هستند، از پای درآمده و خنثی شده‌اند.

وی افزود، عملیات خنثی کردن تروریست‌ها تا تحقق این هدف ادامه خواهد داشت.

آکار ادامه داد، کشورش تلاش خود را برای تامین آتش‌بس دائمی در منطقه ادلب سوریه در چارچوب توافقنامه امضا شده بین آنکارا و مسکو در مارس به کار خواهد گرفت. 

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: آنچه در وسع ما باشد برای دستیابی به راه حل سیاسی در ادلب صورت خواهیم داد و البته برخی نقض‌های کوچک وجود دارند اما فضای کلی شاهد تعهد به آتش‌بس است.

آکار با اشاره به تلاش‌های آنکارا برای حفظ آتش‌بس در ادلب سوریه، از بازگشت حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری به خانه‌هایشان خبر داد.

وزیر دفاع ترکیه در بازدید از پایگاه‌های نظامی هوایی و زمینی در شهر کایسری کشور در رابطه با آخرین تحولات ادلب سوریه اظهار کرد: ترکیه به تلاش‌های خود در زمینه حفظ توافق آتش‌بس با روسیه در ادلب ادامه می‌هد، به رغم وجود برخی موارد نقض، ضوابط کلی آن رعایت می‌شود. در نتیجه این آتش‌بس حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری داوطلبانه به خانه‌هایشان بازگشتند.

آکار گفت: نیروهای مسلح ترکیه که از دل ملت اصیل برآمده است، همواره با شعار «ما» با تکیه بر علم و عقل در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور در راستای فرامین رئیس جمهورمان در خدمت مردم و به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشور با عشق ملت اصیل‌مان و اعتماد و دعای خیر آنها بدون پیش‌داوری و دخیل کردن احساسات و مسائل شخصی طبق قوانین و به صورت شفاف وظایف خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام


نظر شما :

علی ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۴
تروریسم بیشتر از هر ویروسی سلامت انسانها را تحدید میکند، لذا برای ریشه کن کردنش مثل ویروس کرونا یک عز م جهانی لازم است،واگر همکاری بین المللی نباشد،این ویروس ویرانگر،بااسامی وشکلهای متفاوتی ،با حیله ونیرنگ مخصوص ذات یشان روبرو خواهیم شد... از اولین روز آفرینش تروریسم هم بمثال ابلیس در کنار انسانها بوده،وآثار تخریبیش بیشتر از ابلیس رانده شده است،،.قابیل که برادرش هابیل را کشت اولین تروریست است.نمرودیان که ابراهیم خلیل الاه را به آتش افکندند ،ولی خدای ابراهیم دومین پیامبر اولوالعزم آتش را تبدیل به گلستان کرد،وخود نمرودیان را گرفتار آتش عبدی کرد، موسی کلام اله،تا مسیح روح اله تا محمد امین رسول اله ،تا علی مرتضی،تااباعبداله حسین،وتمامی اولیا واوصیا با ابلیسهای زمان خود«« تروریستها=ابلیسهای زمان»» جنگیدند،.وابن ملجم، شمر،یزید،صدام....جزو تروریستها بودند. ودر زمان حاضر هم : منافقین،پژاک،کومله،پ ک ک ،داعش، طالبان،بوکوحرام الشباب.......ابلیسیان وتروریست های ،عصر ما هستند،وتا نابود نشوند نسل بشر به آرامش نخواهد رسید.....لذا ترکیه که بیش از ۱۵۰ سال است با تروریسم،داشناکسیونها،وآسالا، واخیرا هم با جانشینان آنها در لباس پ .ک.ک. میجنگد،وبشریت را از این ویروسهای خانمانسوز نجات می دهد، حق بزرگی بر جامعه جهانی ومخصوصا مسلمانها دارد، وما برایشان دست مریزاد ،وخدا قوت می گوییم..وطرفداران این شیاطین زمان را نفرین وخدا لعنت ،میگوییم. البته تمامی تروریستهای زمان ما زیر امر ودستور شیطان بزرگ حرکت میکنند ،و در واقع عامل وآلت شیطان بزرگ آمریکا هستند برا تسلط بر مسلمانها« از داعش گرفته تا پ.ک.ک. تاهمه شان » پس آفت بزرگی که مسلمانها را تحدید میکند تروریسم است با هر نوع ونامی که باشد.