وزیر خارجه اسرائیل: مقابله با لبنان هنوز تمام نشده است

۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۹۹۱۷۱۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که مقابله با لبنان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گابی اشکنازی‌، وزیر امور خارجه دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به جشن ملت لبنان به مناسبت بیستمین سالروز خروج این رژیم از جنوب این کشور واکنش نشان داد.

وی که در زمان خروج از جنوب لبنان فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل بود، افزود: بهترین فرماندهانم را در خاک لبنان جا گذاشتم اما مقابله با این کشور هنوز به پایان نرسیده است.

اشکنازی ادامه داد: ما لبنان را ترک کردیم اما لبنان پشت سر ما نیست. ۲۰ سال از آن شب می‌گذرد و طی آن سرانجام دروازه (مرزی) را بستیم.

۲۵ مه سال ۲۰۰۰، رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از ۲۲ سال اشغال، از مناطق جنوب لبنان ناگزیر به یک عقب‌نشینی تحقیرآمیز شد. این عقب‌نشینی به‌دلیل حملات سخت از سوی محور مقاومت اسلامی لبنان و حزب‌الله صورت گرفت.

تل‌آویو: نگرانی اصلی ما موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله و اقدام احتمالی آن در تصرف شهرک‌های یهودی‌نشین است

به گزارش شبکه العالم، در زمانی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تشدید اختلافات با جمهوری خلق چین اقدام می‌کند و طبق عقیده برخی ناظران، واشنگتن به دنبال مواجهه نظامی با پکن است، کانال "۱۱" تلویزیون عبری‌زبان به نقل از منابع امنیتی، نظامی و سیاسی بلندپایه در تل‌آویو، فاش کرد که ارزیابی‌های حاکم در میان فرماندهان ارتش اسرائیل نشان می‌دهند که هرگونه درگیری میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در خلیج‌ فارس یا در عراق واکنش حزب‌الله علیه اسرائیل را به همراه خواهد داشت.

همین منابع افزودند، ارتش اسرائیل طی دوره اخیر افزایش تحرکات حزب‌الله لبنان در منطقه مرزی را رصد کرده است و تلاش‌های زیادی برای عبور از مرز و به‌ ویژه در مناطقی که حصار امنیتی ندارند، صورت گرفته است.

افزون بر این، گزارش کانال ۱۱ تلویزیون عبری‌زبان حاکی‌ است که ارتش اسرائیل اخیرا کمین‌هایی را در منطقه هم‌مرز با لبنان ایجاد کرده و فعالیت‌های متعدد و گسترده‌ای را از سال‌های گذشته انجام می‌دهد.

همچنین ارتش، گشتی‌های حزب‌الله را در نزدیکی منطقه مرزی رصد کرده است.

این تلویزیون تصریح کرد، ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهند که در هرگونه درگیری نظامی در آینده، حزب‌الله برای دستیابی به دستاوردی فوری در همان ساعات نخست تلاش خواهد کرد و این حزب دو ابزار تهاجمی دارد: تیراندازی در محدوده دید مبارزانش و استفاده این نیروها از خودشان که هزاران نفر برآورد می‌شوند.

طبق همین ارزیابی‌ها، تجربیات رزمی حزب‌الله از زمان مشارکت در جنگ سوریه بسیار زیاد شده است و توانمندی‌های آن از حالت دفاعی به تهاجمی روند صعودی داشته است.
 

انتهای پیام

 
 
 


( ۲ )

نظر شما :