تعداد بیکاران کرونایی در آمریکا به ۳۹ میلیون نفر رسید

۰۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۹۱۶۱۷ سرخط اخبار

وزارت کار آمریکا شب گذشته گزارش داد که تعداد افرادی که به خاطر شیوع کرونا در این کشور بیکار شده‌اند، طی هفته گذشته به 39 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزارت کار آمریکا گزارش داد: تعداد افرادی که برای دریافت مستمری بیمه بیکاری طی هفته گذشته در این کشور اقدام کردند 2.5 میلیون نفر بوده است.

با این حساب تعداد افرادی که در آمریکا به خاطر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند، به 39 میلیون نفر افزایش یافته است.

در حالی هفته گذشته 2 و نیم میلیون نفر در آمریکا بیکار شدند که روند بازگشایی اقتصاد این کشور پس از اعمال محدودیت در حضور افراد در اجتماع و اشتغال آنها طی روزهای گذشته آغاز شده است.

در بیانیه وزارت کار آمریکا آمده است: در هفته منتهی به روز 16 می 2 میلیون و 438 هزار نفر برای دریافت مزایای بیمه بیکاری به صورت اولیه ثبت نام کرده‌اند.

طی هفته قبل از آن هم 3 میلیون آمریکایی اعلام بیکاری کرده بودند.

در اواخر ماه آوریل وزارت کار آمریکا گزارش داد که از اواسط ماه مارس تا آن زمان به خاطر کرونا 26.5 میلیون نفر بیکار شده‌اند.

کوین حست، مشاور اقتصادی ترامپ، در ماه آوریل گفته بود که نرخ بیکاری در آمریکا به سطحی افزایش خواهد یافت که در دهه 1930 و زمان رکود بزرگ اقتصادی در این کشور شاهد چنین سطوحی بوده‌ایم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در آن زمان اعلام کرد که شیوع کرونا 9 تریلیون دلار آسیب اقتصادی به جای خواهد گذاشت.

تا شب گذشته یک و نیم ملیون آمریکایی به کرونا مبتلا شده و 93 هزار نفر جان خود را به خاطر این ویروس در آمریکا از دست داده‌اند.

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا ویروس کرونا


نظر شما :