تردیدها درباره زمان اولین مرگ و میر مرتبط با کرونا در آمریکا

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۹۰۸۷۳ سرخط اخبار

با اعلام پزشکی قانونی یک شهرستان در ایالت سان فرانسیسکو، اظهارات قبلی مقام‌های آمریکایی درباره تاریخ ثبت اولین فوتی کرونا در این کشور زیر سوال رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تازه ترین خبرها درباره شیوع کرونا در آمریکا نشان می‌دهد که تاریخ اولین مورد فوتی در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس حدود یک ماه قبل‌تر از تاریخ اعلامی پیشین بوده است.

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی»، مقام‌های شهرستان «سانتا کلارا» ایالت سانفرانسیسکو اعلام کردند، اولین مورد فوت مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه قبل‌تر از تاریخی که تا کنون به عنوان تاریخ ثبت اولین مورد مرگ اعلام شده بود، صورت گرفته است.

تا پیش از این مقام‌های این منطقه از ایالت سان فرانسیسکو، نهم مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ۱۳۹۸) را به عنوان تاریخ اولین فوت ناشی از کرونا اعلام کرده بودند.

دفتر پزشکی قانونی شهرستان سانتا کلارا خبر داد، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که فوت یک نفر در ششم فوریه (۱۷ بهمن ۱۳۹۸) و یک تن دیگر در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) بر اثر ابتلا به کرونا بود.

طبق اعلام این دفتر، روی اجساد این دو که در خانه خودشان فوت کرده بودند، کالبدشکافی صورت گرفت و نمونه‌برداریهای اجساد به مرکز فدرال کنترل بیماری و پیشگیری ارسال شد.

پزشکی قانونی سانتا کلارا خبر داد، این مرکز دولت فدرال آمریکا روز سه شنبه به این نهاد اعلام کرد که فوت آنها بر اثر ویروس کرونا بوده است.

مقام‌های این منطقه ایالت سان فرانسیسکو همچنین تایید کردند که سومین مورد فوت بر اثر ویروس کرونا در سانتا کلارا هم در تاریخ ششم مارس (۱۶ اسفندماه) به وقوع پیوست.

به گفته مقام‌های این منطقه، دلیل طول کشیدن اطلاع از اینکه کرونا علت فوت این سه فرد بوده، کمبود تجهیزات تست این ویروس در آن موقع بوده است.

بنا بر گفته پزشکی قانونی سانتا کلارا، «این سه فرد زمانی در خانه خودشان جان باختند که تست (کرونا) تنها در دسترس (مرکز فدرال) کنترل بیماری و پیشگیری قرار داشت و تست کرونا تنها از افرادی که سفر خارجی داشته و با عوارض خاص به دنبال درمان بودند، گرفته می‌شد».

تایید خبر فوت یکی از ساکنان سانتا کلارا در تاریخ ششم فوریه (۱۷ بهمن سال گذشته) تردیدها درباره زمان مرگ و میرهای کرونایی در آمریکا را تشدید کرده است.

پیش از این در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ (۱۰ اسفند ۱۳۹۸) مقام‌های آمریکایی ثبت اولین مورد فوت بر اثر کرونا در این کشور را اعلام کرده بودند.

طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا  بیش از ۸۲۵ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده و ۴۵۰۰۰ تن هم جانشان را از دست داده‌اند.

کلید واژه ها: کرونا ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :