نبرد آخر:

پوتین و ترامپ در برابر نظم نوین جهانی (بخش دوم و پایانی)

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۹۰۵۹۳ اخبار اصلی آمریکا آسیا و آفریقا
ما در دوران جالبی زندگی می کنیم. ناشناخته ای که پیش روی ماست هم هیجان انگیز است و هم وحشتناک. در بلند مدت هیجان انگیز است، اما در کوتاه مدت ترسناک. همه امپراتوری ها روزی به پایان می رسند و ما اکنون مرحله پایانی نظم نوین جهانی هستیم که از بازی رولت روسی در حال اجرا جان به در نخواهد برد، چرا که ولادیمیر پوتین یک اسلحه پر به دست آن داده و آن هم ماشه را خواهد کشید.
پوتین و ترامپ در برابر نظم نوین جهانی (بخش دوم و پایانی)

نویسنده: سیلوِین لافارِست

دیپلماسی ایرانی: ما در دوران جالبی زندگی می کنیم. ناشناخته ای که پیش روی ماست هم هیجان انگیز است و هم وحشتناک. در بلند مدت هیجان انگیز است، اما در کوتاه مدت ترسناک. همه امپراتوری ها روزی به پایان می رسند و ما اکنون مرحله پایانی نظم نوین جهانی هستیم که از بازی رولت روسی در حال اجرا جان به در نخواهد برد، چرا که ولادیمیر پوتین یک اسلحه پر به دست آن داده و آن هم ماشه را خواهد کشید.

تراژدی و امید

از آنجایی که امید بسیاری به تحریک جنگ جهانی سوم از دست رفته، فریادهای جنگ طلبانه به صورت ویروس ظاهر شده و به یک موج رسانه ای درباره بیماری همه گیر انجامیده است. تمرکز اصل جلوگیری از یک ابرتورم فاجعه آمیز نرخ انبوه دلار آمریکا و زمان داشتن برای پیاده سازی جهان مجازی ارز رمزنگاری شده شده بود، انگار که بانکداران ناکام هنوز برای ادامه کنترل منابع پولی ما مشروعیت دارند. در ابتدا به نظر می رسید که این طرح می تواند عملیاتی شود. اینجا بود که ولادیمیر پوتین بازی رولت روسی خود را آغاز کرد و بانکدارها با کشیدن ماشه، مغز خود را منهدم کردند.

پوتین برگزاری جلسه ای با اوپک را خواستار شد و با خودداری از کاهش تولیدات نفتی روسیه، قیمت نفت را تا زیر بشکه ای 30 دلار پایین آورد. ولادیمیر بی هیچ تاملی تولید گران قیمت نفت غرب را کشت. حالا باید برای جلوگیری از فاجعه نهایی، همه دلارهایی که از بازار خارج شده بود، دوباره توسط فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی به آن تزریق شود. بانکداران هنوز هیچ راه حلی برای مشکل نیافته اند.

در این میان، ترامپ هم به گانگسترهای کراوات پوش غربی ضربه ای زده است. اکنون که رسانه ها دیگر از پرداختن مداوم به اخبار ویروس کرونا خودداری می کنند، دونالد یک قرص قدیمی که برای درمان مالاریا طراحی شده بود را به عنوان داروی نجات دهنده زندگی بیماران آمریکایی کرونا به اداره بهداشت و درمان تحمیل کرده است. اما پس از آنکه یک سری عواقب زنجیره وار شروع شد، رسانه ها چاره ای غیر از صحبت درباره آن نداشتند: مدیر عامل یکی از بزرگ ترین شرکت های داروسازی آمریکا اخراج شد چون قرارداد تولید واکسن را از دست داده و دولت های کشورهایی مانند کانادا به دلیل استفاده نکردن از داروهای ارزان قیمت به مثابه احمق های درگیر نسل کشی به نظر رسیدند. همه اینها در حالی بود که دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در ژانویه سال 2020 و اندکی پیش از همه گیر شدن ویروس کرونا اعلام کرده بود که کلروکین مضر است و استفاده از آن را محدود کرده بود! به نظر می رسد بازی رولت روسی این روزها در بین همه دولت های غربی محبوبیت یافته است.

28 مارس روسیه داروی جادویی خود را بر اساس معجون دکتر رائولت رونمایی کرد و یک ضربه دیگر به غرب وارد آورد: اکنون بیشتر کشورهای غربی مجبورند یا به معالجه دکتر خوب عمل کنند یا با سیلی استفاده از قرص روسی برای نجات شهروندان خود مواجه شوند. پوتین این روزها در همه جا مشغول نجات زندگی است: پس از آنکه یک هواپیمای امداد چین توسط جمهوری چک متوقف شد، روسیه یک هواپیمای نظامی حامل پزشکان را مستقیما به شمال ایتالیا فرستاد. اما به نظر می رسد که کشورهای اروپایی نگران این هستند که چین یا روسیه به این حقیقت پی ببرند که جان مردم منطقه لومباردی به دلیل ویروس کرونا نه، که احتمالا به دلیل استفاده از کوکتل مرگبار ساخته شده از دو واکسن اولیه برای مننژیت و آنفولانزا از دست می رود.

کلام آخر

پیشتر گفتم که هر روز خبرهای جالبی به گوش می رسد. یکی از آنها روز 29 مارس و زمانی بود که خبرهای منتشر شده در رسانه های اجتماعی از کنترل ترامپ بر فدرال رزرو حکایت داشت که اکنون توسط دو نماینده وزارت خزانه داری اداره می شود. ترامپ پس از سه سال ریاست جمهوری نهایتا به وعده انتخاباتی خود مبنی بر خارج کردن بانک های خصوصی از امور عمومی آمریکا و پایان دادن به یک قرن بهره برداری آنها از شهروندان آمریکا عمل کرد. او گروه سرمایه گذاری بدنام «بلَک راک» را به خرید سهام شرکت های مهم برای فدرال رزرو گمارده که به این معناست که قصد دارد بخش هایی از اقتصاد را ملی و در عین حال، با نگه داشتن سرمایه گذاران مهم خصوصی در کار، از سقوط بازار جلوگیری کند.

این متهورانه ترین اقدام در یک مقطع مهم زمانی ضورت گرفته و ما را به این درک می رساند که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ متحد هستند و بشریت را به سمت نقطه برخورد آزادی و نظم جدید جهانی سوق داده اند. همانطور که پیشتر گفتم، باور دارم که جهان بین سال های 2020 و 2024 به شدت دستخوش تغییر خواهد شد چرا که این 4 سال آخرین سال های در قدرت ماندن این دو قهرمان سیاسی در ملت هایشان خواهد بود. نظم نوین جهانی با دو کشور قدرتمند روی کره زمین مواجه شده و این همه گیری فریب کارانه همه چیز را تغییر داده است. شیوع بیماری کرونا نشان داد که بانکدارها چقدر ناتوان هستند و اگر نمی خواهیم به سمت پرواز موشک هایی با کلاهک هسته ای به هر دو سوی شرق و غرب مواجه شویم، باید امیدوار باشیم پوتین و ترامپ بتوانند مانع از چنین اتفاقی شوند.

ظاهرا پایان کار بانک تسویه حساب های بین المللی، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا، اتحادیه اروپا و ناتو فرا رسیده است. جهان ما کامل نخواهد بود، اما احتمالا خیلی زود بهتر از اکنون می شود. رستاخیز شرقی در حال نمایان شدن است.

منبع: اورینتال ویو / تحریریه دیپلماسی ایرانی 34
 


( ۲۳ )

نظر شما :

مجید ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۱
مقاله خیلی متهورانه است وبیشتر شبیه فیلم های معمایی جنایی است که دست اخر ادم بده در واقع همان کاراگاه است که مقصر جنایت را رسوا می کند.فدرال رزو مانند اختاپوس ویا بهتر بگویم مانند یک سرطان پیشرفته در کل جهان امروز ریشه دارد اکثر بانکهای دنیا چه شرقی چه غربی تحت کنترل ان است.ملی کردن فدرال رزو مساوی است با خاتمه کنترل دلار بر اقتصاد جهانی واقتصاد چند صد ساله غرب وشرق حتی چین وروسیه با مساعدت مالی هنگفت این بانکداران به توسعه سریع در بیست سال گذشته رسیده اند .بیشتر کمپانی های بزرگ صنعتی چند ملیتی در تملک این بانک ها قرار دارد .تمامی مردمان دنیا دارند به نوعی مالیات به این بانک دارها می دهند گروهای بزرگ بانکدار امثال راکفر ها ومورگانها بیش از دوسال است که در هیچ پروژه بزرگی سرمایه گذاری نکردند .یعنی برای کار مهمتری صبر می کردند.یه بار دیگه عکس سال مجله اکونومیست که بر روی جلد ان منتشر شد را مرور کنید. پر بود از کارکترهای مذهبی و شخصیت ها ونمادها ی اقتصادی .حتی در گوشه ان نقاشی چهار سوار فیامت که بر گرفته از فصل اخر انجیل است موجود بود.بنا. بر اعتقاد مسیحیان هر سوار ان نمادی است از حوا دث اخر الزمان .البته هر دینی اعتقاد خودش را دارد.وقابل احترام. حالا نویسنده مقاله می خواهد بگوید شخصی که خودش شریک بانکداران است ومورد حمایت انها می خواهد دست انها را کوتاه کند؟؟؟!!!! یعنی ماجرای کندی تکرار می شود؟! یا نویسنده نطر شخصی خود را می گوید البته این سناریو برای درست کردن یه فیلم جذاب وپر فروش.خیلی اررشمند است.