موساد در پس پرده ترور فرمانده ارشد حزب‌الله

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۹۰۵۵۹ سرخط اخبار

گفته‌های برخی منابع اطلاعاتی حزب‌الله حاکی از آن است که ترور محمد علی یونس، از فرماندهان این حزب در جنوب لبنان کار موساد بود است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عصر شنبه ترور محمد علی یونس، یکی از فرماندهان حزب‌الله به دست گروهی ناشناس اعلام شد و جسد او در داخل یک خودرو در مسیر دو شهرک پل قعقعیه و زوطر غربی با آثار ضربات چاقو و شلیک تیر یافت شد، خودروهای گشتیِ دستگاه‌های امنیتی مختلف لبنان نیز برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

تا این لحظه چگونگی این ترور و اینکه آیا نتیجه عملیاتی امنیتی بوده یا اختلافات مالی محمد علی یونس با یک گروه خاص، مشخص نشده است، اما بیانیه منتشر شده از سوی حزب‌الله در بزرگداشت یونس به عنوان یکی از شهدای این حزب، حاکی از آن است که این ترور مرتبط با فعالیت‌های امنیتی او بوده است.

سایت "جنوبیه" که مخالف حزب‌الله است، به نقل از برخی منابع اعلام کرد: "یونس به همراه یکی از نیروهای حزب‌الله در ماموریت تعقیب یکی از اهداف بوده که در منطقه زوطر در کمین سنگین سه خودرو گرفتار و راه‌های خروج به روی آنها مسدود می‌شود و یونس و همراهش هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، در این تیراندازی یونس جان خود را از دست می‌دهد و همراهش زخمی شده و به بیمارستان منتقل می‌شود؛ همان فردی که در ادامه از روی اشتباه قاتل فرض می‌شود".

این منابع در ادامه گفتند: گروهی از مقاومت اسلامی با حضور در محل ترور آنجا را محاصره کردند، آنها از قبل سرنخ‌هایی از پرونده حساسی که یونس درگیر آن بود، در اختیار دارند.

آنها افزودند: اطلاعات حزب‌الله نشان می‌دهند که احتمالا ترور یونس نقشه موساد اسرائیل و مزدوران آن بوده است.

کلید واژه ها: موساد حزب الله لبنان


( ۲ )

نظر شما :