نخستین واکنش پارلمان عراق به برنامه‌های دولت الزرفی

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۹۹۰۵۲۷ سرخط اخبار

عضو پارلمان عراق در اولین واکنش، برنامه دولت عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف این کشور را متفاوت از برنامه‌های دولت‌های گذشته دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، خدیجه علی الترکمانی، عضو پارلمان عراق امروز (شنبه) طی بیانیه‌ای در اولین واکنش نسبت به برنامه عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف این کشور برای کابینه‌اش اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، شیوه اجرای این برنامه‌هاست ما معتقدیم برنامه این کابینه باید متفاوت، فوری، سازمان یافته و برطرف‌کننده تمامی مشکلات کشور باشد.

الترکمانی گفت: نمایندگان پارلمان باید در جلسه رای اعتماد که از سوی هیات رئیسه پارلمان تعیین خواهد شد، حضور داشته باشند چرا که این امر حق دموکراتیک در روند سیاسی اعطا یا عدم اعطای رای اعتماد به الزرفی است.

این مقام عراقی در ادامه تاکید کرد: وضعیت کشور به گونه‌ای است که به تشکیل کابینه در اسرع وقت برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، درمانی و امنیتی به ویژه در دوره شیوع کرونا نیاز دارد.

او همچنین بر لزوم حفظ حقوق تشکل‌ها و اقلیم‌ها و مشارکت همه در تصمیم‌گیری‌های مهم تاکید کرد.

الترکمانی درباره پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان صلح جو گفت: نخست وزیر مکلف باید در خصوص این خواسته‌ها روشن رفتار کرده و برای تحقق نکات مهم و قانونی آن تلاش کند.

الزرفی امروز برنامه دولت خود را جهت تصویب به پارلمان عراق ارائه کرد.

کلید واژه ها: عدنان الزرفی عراق


( ۲ )

نظر شما :

مسعود ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۰
بنظر می زسد شیفتگی وعطش بدست گیری قدرت از طرف دکتر برهم صالح باعث شد که او از روی عمد عدنان الزروفی را مسئول تشکیل کابینه ی جدید کند زیرا موادی از قانون اساسی عراق به برهم صالح اجازه می دهدر صورت شکست الزروفی بطور اتوماتیکی رئیس جمهور عهده دار سمت نخست وزیری هم می شود ! حال این سوال مطرح است آیا رئیس جمهور عراق به عمد چنین کاری کرده است ؟ رویدادهای آینده صحت یا عدم صحت این گمانه زنیرا مشخصمی کند!