ماکرون: با کمبود ماسک، دستگاه کمک‌ تنفسی و دارو مواجه هستیم

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۹۰۴۵۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه گفت کشورش برای رفع کمبود ماسک، دستگاه‌های کمک‌تنفسی و دارو باید تولیدات داخلی را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت، این کشور از نظر تأمین اقلام بهداشتی ضروری برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه است.

ماکرون در بازدید از یک کارخانه تولید ماسک پزشکی گفت: «نیاز به تولید ۱۵ میلیون ماسک در هفته داریم تا میزان واردات از خارج از کشور را کاهش دهیم».

وی افزود: «با کمبود دستگاه‌های کمک تنفسی مواجه هستیم و از نظر تأمین برخی داروها مشکل داریم. اولویت ما باید تولید ماسک و دستگاه کمک‌تنفسی و دارو در داخل کشور باشد».

ماکرون روز شنبه اعلام کرد وضعیت قرنطینه در این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا برقرار شده بود برای دو هفته دیگر و تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) تمدید می‌شود.

طبق تدابیر دولت فرانسه اولویت توزیع ماسک و ابزارهای پیشگیری برای پزشکان و تیم‌های پزشکی خواهد بود و ارتش این کشور نیز در مناطق شیوع ویروس کرونا مستقر شده‌اند.

 رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه پیش‌تر در خصوص محدودیت‌های این کشور در مقابله با کرونا گفته بود: «پاریس و حومه آن حدود یک چهارم افراد مبتلا به ویروس کرونا را در بیمارستان‌های خود جای داده است. ما قطعاً در این نواحی نیازمند کمک خواهیم بود زیرا آنچه در شرق کشور رخ داد در اینجا نیز در حال وقوع است».

این مقام فرانسوی هشدار داد اگر هر کدام از بیمارستان‌ها یا مناطق شهری به تنهایی و بدون همکاری با دیگران عمل کنند، این کشور با یک فاجعه روبه‌رو خواهد شد.

تا کنون در فرانسه ۴۴۷۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۰۲۴ نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کلید واژه ها: فرانسه امانوئل مکرون ویروس کرونا


نظر شما :