سفارت ایران در دوحه : هموطنان فعلا به قطر سفر نکنند

۰۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۸۹۸۳۴ سرخط اخبار

 ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه قطر با صدور اطلاعیه ای ضمن اشاره به تمهیدات و مقررات پیشگیرانه به عمل آمده از سوی دولت این کشور برای مبارزه با انتشار ویروس کرونا به هموطنان ایرانی توصیه کرد تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی ، سفر خود به قطر را به تاخیر بیاندازند.

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه برای ایرنا ارسال شد ، آمده است ؛ با توجه به مقررات اعلام شده از سوی دستگاه های ذیربط دولت قطر و نیز اقدامات بعمل آمده در مبادی ورودی هوایی و دریایی این کشور در ارتباط با کشورهایی که ابتلا به ویروس کرونا در آنها گزارش شده است، به تمامی هموطنانی که قصد سفر به قطر را داشته و مقصد نهایی آنها این کشور است، اکیدا توصیه می شود سفر خود را تا بازگشت به شرایط عادی به تاخیر بیاندازند.
این اطلاعیه افزود ؛ در  فرودگاه بینالمللی دوحه از تمامی مسافران ایرانی و دیگر کشورهایی که مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شده، معاینه بعمل می آید و به مدت ۱۴ روز باید تحت مراقبت و یا در قرنطینه قرار داشته و پس از احراز سلامتی و عدم ابتلا ، مجوز ورود به قطر داده می شود. 
همچنین در بنادر حمد ، دوحه و الرویس نیز از ملوانان معاینه پزشکی  بعمل می آید و شناورها پس از تخلیه بار می بایست  این بنادر را ترک نمایند. 
بر اساس اطلاعیه سفارت ایران در دوحه همچنین پروازهای قطرایرویز به شهرهای ایران تا ۲۴ اسفند ماه ۹۸ لغو شده و تنها یک پرواز در مسیر دوحه – تهران به صورت روزانه برقرار است. پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دوحه نیز به طور موقت تعلیق شده است.

کلید واژه ها: ایران و قطر


( ۲ )

نظر شما :