سندرز: از قدرت نظامی استفاده می‌کنم

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۸۹۷۶۷ سرخط اخبار

ایرنا- برنی سندرز نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت اگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود، در صورت لزوم «مطمئنا» از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای هیل، این نامزد انتخابات آمریکا از ایالت ورمونت که از حزب دموکراتیک در انتخابات  ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت می کند، در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری سی بی اس این اظهارات را مطرح کرد.

اندرسون کوپر مجری شبکه سی بی اس از این نامزد ریاست جمهوری آمریکا پرسید، آیا فکر می کند که موقعیت هایی وجود خواهد داشت که استفاده از اقدام نظامی را ضروری می کند؟

سندرز پاسخ داد: مطمئنا. البته که این کار را انجام می دهم. تا حد ممکن به ندرت رخ خواهد داد اما بله، ما بهترین نیروی نظامی را در جهان داریم.

این نامزد ترقی خواه آمریکایی همچنین گفت: درصورتی که «تهدیدی علیه مردم آمریکا وجود داشته باشد» یا «درصورت وجود تهدیدهایی علیه هم پیمانان» اقدام نظامی را مورد توجه را قرار خواهد داد و پیمان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را باور دارد.

این سناتور آمریکایی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره احتمال تهاجم چین به تایوان پاسخ داد: من فکر می کنم که باید این موضوع را برای کشورهای سراسر جهان روشن کنیم که ما بی تفاوت نخواهیم بود و مطلقا اجازه نخواهیم داشت تهاجمی رخ دهد.

سندرز افزود، علاقه مند به دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و ملاقات با مقامات کشورهای متخاصم موضوع بدی نیست.

وی اظهار داشت: متاسفانه ترامپ بدون آمادگی لازم دیدار با کیم جونگ اون را انجام داد و این دیدار فقط فرصتی را برای گرفتن عکس های تبلیغاتی فراهم کرد و فاقد اقدامات دیپلماتیکی لازم برای کسب موفقیت بود. اما من مشکلی برای گفت و گو با کشورهای دشمن در سراسر جهان ندارم.

هیل نوشت: سندرز از حامیان دیپلماسی به جای اقدام نظامی در جنگ های بی پایان آمریکا است.

این سناتور آمریکایی بعد از پیروزی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ایالت های نوادا و نیوهمپشایر  نامزد پیشتاز انتخابات از این حزب محسوب می شود.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مطابق با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

کلید واژه ها: برنی سندرز


( ۷ )

نظر شما :

ﻓﺪﻭﻱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۴
ﺟﻨﺎﺏ ﺳﻨﺪﺭﺯ, ﻭﻗﺘﻲ ﺣﺮﻳﻔﺎﻱ اﺻﻠﻲ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺳﻼﺡ اﺗﻤﻲ ﺩاﺭﻧﺪ, ﭘﺲ اﺯ ﺟﻨﮓ و ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻥ ﻛﻪ ﺟﻚ اﺳﺖ
ایران ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۱
یهودی کثیف ، جنایاتی که این شیطاین انجام داده و میدهند ، هیتلر یک تریلیاردم اینها را نکرد ، همیشه با امپراطوری رسانه ای و جنگ روانی جای ظالم و مظلوم رو عوض میکنند
افخمی ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۲:۰۷
اینقدر سندرز،سندرز نکنید.این هم یک لجنی مثل بقیه رئیس جمهورهای دیگر آمریکای جنایتکار است.آیا سیاستمداران ما نمی دانند که در آمریکا قدرت هایی هستند که به رئیس جمهور آمریکا اجازه واکس زدن کفش هایشان را هم نمی دهند ؟ ما با یک سیستم طرفیم نه با مهره هایی بنام رئیس جمهور که طناب کنترلش دردست دیگران است.
shj ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸
تکبیر