آخرین آمار کرونا در سطح جهان/مرگ ۱۸ نفر و ابتلای حدود ۵۰ نفر در امارات

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۸۹۷۶۶ سرخط اخبار

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آخرین اخبار و تحولات درباره شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:

کاهش سطح واکنش اضطراری به کرونا در برخی استان‌های چین
استان‌های چینی یونهان، گوآنگدونگ، شانژی و گوئیژو سطح واکنش اضطراری به ویروس کرونا را کاهش دادند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین از مرز ۷۷ هزار نفر گذشت
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین از مرز ۷۷ هزار نفر گذشت.
همچنین با مرگ ۱۵۰ نفر دیگر در چین بر اثر ابتلا به این ویروس، شمار تلفات این بیماری تا امروز دوشنبه به ۲ هزار و ۵۹۲ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد ۴۰۹ مورد جدید ابتلا به بیماری نیز در استان هوبی گزارش شده است.

شمار قربانیان در کره جنوبی به هفت نفر افزایش یافت

بنابه اعلام مقامات بهداشتی کره جنوبی شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به هفت نفر افزایش یافت.
شمار مبتلایان در کره جنوبی به ۷۶۳ نفر رسید
مقامات بهداشتی کره جنوبی روز دوشنبه با اعلام ثبت ۱۶۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور افزودند در مجموع شمار مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی به ۷۶۳ نفر رسید.

اتریش تردد تمامی قطارهایش را به ایتالیا متوقف کرد
راه آهن سراسری اتریش ÖBB اعلام کرد حرکت همه قطارهای اتریش به مقصد ایتالیا را به دلیل وجود دو بیمار مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا در یکی از قطارهای این کشور لغو می کند.

سفارش خرید میلیون ها ماسک برای مقابله با کرونا در فرانسه
وزیر بهداشت فرانسه از سفارش خرید میلیون ها ماسک برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

مرگ ۱۸ نفر و ابتلای حدود ۵۰ نفر در امارات
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، برخی منابع در امارات متحده عربی خبر دادند آمار موارد مرگ به علت ویروس کرونای جدید در این کشور به ۱۸ نفر رسیده است؛ برخلاف آنچه رسانه‌های ابوظبی اعلام می‌کنند.
این منابع افزودند تاکنون حدود ۵۰ مورد آلودگی به این ویروس در امارات تشخیص داده شده است در حالی که مقامات امارات اخبار مبتلایان را پنهان می‌کنند و به پزشکان و رسانه‌ها اجازه انتشار آن‌ها را نمی‌دهند.

آزمایش ویروس کرونا برای چهار بیمار انگلیسی و ایرلندی مثبت اعلام شد

پس از تخلیه برخی مسافران کشتی دایموند پرنسس، آزمایش ویروس کرونا برای چهار بیمار انگلیسی و ایرلندی مثبت اعلام شد.

مرگ سومین فرد مبتلا به کرونا در ایتالیا
مقامات ایتالیا اعلام کردند یک خانم سالمند که مبتلا به سرطان بود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشت. بدین ترتیب شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به سه نفر رسید. شمار مبتلایان نیز ۱۴۹ نفر می‌باشد.
سومین قربانی ویروس کرونا یک زن سالمند در منطقه لومباردی بود که از چند روز پیش بستری شده بود.
به گفته یکی از مسئولان اداره بهداشت لومباردی این زن در وضعیتی وخیم در بیمارستان پذیرش شده بود.
از سوی دیگر آنجلو بورلی، رییس اداره حفاظت مدنی در یک نشست خبری گفت ایتالیا با ۱۴۹ مورد بیمار مبتلا به کرونا دارای بیشترین آمار مبتلایان در اروپاست. ۱۱۰ مورد مربوط به لومباردی است.
این مسئول اضافه کرد:” ۵۵ نفر با داشتن علایم ظاهری بستری شدند. ۲۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده اند. ۱۹ نفر در اتاق ایزوله هستند و ۲۷ نفر هم تحت نظارت قرار دارند“.
همه سه مورد فوتی مربوط به افراد سالمند دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌باشد.
نخستین بیماری که فوت کرد یک بنای بازنشسته ۷۸ ساله بود که روز ۲۱ ژانویه فوت کرد.
دومین قربانی نیز یک زن ۷۷ ساله بود که جسد او روز ۲۲ فوریه در منزلش پیدا شد. آزمایش ویروس کرونا، ابتلای او به ویروس کرونا قبل از مرگ را تأیید کرد.

وضعیت تنها مورد آلودگی به ویروس کرونا در لبنان خوب است
حمد حسن وزیر بهداشت لبنان در گفتگو با شبکه الجزیره گفت تنها مورد ابتلا به ویروس کرونا در لبنان در حال بهبود است و وضعیت او خوب است.
وی افزود: ما ۳۳ مسافر را مورد بررسی قرار دادیم که نتیجه آلودگی آن‌ها به ویروس کرونا منفی بود.
وی اضافه کرد: همه کسانی که به سوریه می‌روند یا از این کشور باز می‌گردند مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در نشست وزیران در روز دوشنبه انجام آزمایش از همه کسانی که با هواپیما وارد کشور می‌شوند پیش از ورود را، توصیه خواهیم کرد.

اتریش یک قطار از مبدا ایتالیا را در مرزهای خود متوقف کرد
اتریش در اقدامی یک قطار از مبدا ایتالیا را در مرزهای خود متوقف کرد. دو مسافر این قطار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند.

دومین مورد آلودگی به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، رسانه های اسرائیل از ابتلای دومین فرد به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی خبر دادند.

کلید واژه ها: امارات متحده عربی ویروس کرونا


( ۶۳ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۹
در بررسی مختصر اینترنتی ویکیپدیا ئی غیر تخصصی که تخصصی در این امور ندارم که در مورد ویروس های شبیه کرونا داشتم ارقام وحشت اوری دیدم. در ابتدای قرن بیستم در شیوع اولیه بیماری انفلونزای اسپانیائی واسیائی میلیونها انسان جان خود را در اثر پیدایش این بیماری واپیدمی انفلونزا از دست دادهاند.گرچه امروزه از نظر بهداشت عمومی وتغذیه و شناسائی و درمان بسیاربهتر از گذشته است ولی عدم مقاومت طبیعی بدن انسان در مقابل ویروس کرونا با توجه به جدید بودن ان وجمعیت زیاد وتراکم جمعیت وتردد بالا مشکل افرین تر از گذشته است.کرونا را نباید درسطح کشور وجهان جدی تلقی نکرد ومانند یک سرما خوردگی ساده ویا انفلونزاری متعارف قدیمی با ا ن برخورد داشت.از وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو وتلویزین باید جهت اگاهی مردم استفاده حداکثری بدون ایجاد هراس کرد.اموزش بسیار کوتاه مدت بهیاری وپرسنل تشخیص داوطلب وشناسائی در مورد مشکوکین در منزل بجای انتقال بیمار مشکوک به بیمارستان ممکن است کمک به کاهش شیوع باشد.با پزشکان متخصص اپیدمولوژی باید راهکارهای موثر تر وکم اسیب تر مبارزه با کرونا با توجه به امکانات درخواست شود.