سفیر ایران در عراق : حضور آمریکا در منطقه به گسترش تروریسم می‌انجامد

۰۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۸۹۷۴۸ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در مراسم روز شهید (سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم) که در دانشگاه بغداد برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش ایسنا ، ایرج مسجدی در این مراسم که با حضور مقامات، نمایندگان پارلمان، رهبران جریان‌های سیاسی، علما، برخی فرماندهان محور مقاومت و جمعی از مردم عراق برگزار شد در سخنانی ضمن بزرگداشت یاد و راه شهید حکیم و نیز سرداران شهید، جنایت دولت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت را محکوم و تاکید کرد:  حضور آمریکا در منطقه، نه تنها منجر به افزایش امنیت یا مبارزه با تروریسم نمی شود، بلکه عامل ناامنی است و به گسترش تروریسم می انجامد و علاوه بر آن، پوششی برای غارت ثروت های منطقه است. 

وی  با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مادی، معنوی و انسانی عراق، اظهار کرد:  این کشور در پرتو برخورداری از این ثروت‌ها، نیازی به دخالت آمریکا یا هیچ کشور دیگری ندارد و خود از توانایی اداره امورش برخوردار است.

مسجدی خاطر نشان کرد :  ثمره خون سرداران شهید، تقویت بیش از پیش پیوندهای دو ملت ایران و عراق خواهد بود و ایران، همانگونه که در مبارزه با تروریسم در کنار عراق ایستاد، در دوران بازسازی این کشور نیز، با تمام توان و ظرفیت اقتصادی در کنار آن خواهد ایستاد.

وی در پایان  افزود:  راه شهدا، راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی است و خاندان حکیم با تقدیم شهدای خویش به مثابه خورشید تابانی در مسیر آزادگی و زندگی هستند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :