اعتراض روسیه به برنامه‌های آمریکا برای نظامی‌سازی فضا

۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۹۸۹۶۵۱ سرخط اخبار

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش کرد وزارت امور خارجه این کشور تأکید کرده، برنامه‌های آمریکا به هدف استقرار تسلیحات در فضا باعث وارد شدن یک ضربه غیرقابل بازگشت به توازن امنیتی فعلی در حوزه فضا می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، این کشور هیچ برنامه‌ای برای آنکه مشکلات موجود در فضا را با استفاده از تسلیحات حل کند، ندارد.

همچنین به گزارش راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد، موضوع تحرکات یک ماهواره موسوم به ماهواره "کاسموس-۲۵۴۲" که آمریکا نسبت به آن ابراز نگرانی کرده هیچگونه تهدیدی را در بر نداشته و قوانین بین‌المللی را نیز نقض نمی‌کند.

این وزارتخانه ادامه داد: این کمپین تبلیغاتی ادامه‌دار علیه روسیه هدفش سرپوش گذاشتن بر اقدامات مخرب واشنگتن که باعث تحریک یک رقابت تسلیحاتی در حوزه فضا و تبدیل این حوزه به یک میدان جدید تقابل نظامی شده‌اند، است.

همچنین وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: در حال حاضر هیچ جایگزینی برای طرح پیشنهادی روسیه-چین به هدف توسعه یک ابزار بین‌المللی همراه با الزام‌های قانونی به منظور عاری نگه داشتن فضا از هر نوع سلاح، وجود ندارد و جایگزینی برای آن نمی‌تواند وجود داشته باشد.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :