حمایت ایران از روند صلح در افغانستان با مالکیت و هدایت دولت این کشور

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۸۹۱۷۲ سرخط اخبار

ظریف در دیدار نماینده گوترش حمایت ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان تا رسیدن به توافقی بین الافغانی با مشارکت تمام گروه‌ها از جمله طالبان را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار دیروز (دوشنبه) «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، یاماموتو آخرین تحولات داخلی افغانستان را تشریح و با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در طول سال‌های جنگ در آن کشور، از نقش مثبت ایران در کمک به حل مشکلات افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در ارتباط با نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، لزوم حفاظت از آراء مردم افغانستان و پیگیری این روند تا به نتیجه رسیدن و اعلام نتایج نهایی با رعایت سلامت و شفافیت را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد دولت جدید افغانستان هر چه زودتر بتواند کار خود را شروع کند. 

ظریف همچنین حمایت ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان تا رسیدن به توافقی بین الافغانی با مشارکت تمام گروه‌های افغانستان از جمله طالبان را اعلام و با تاکید بر بی اعتمادی به طرح‌هایی که از سوی آمریکا مطرح می‌شود، بر لزوم ایفای نقش پر رنگ‌تر سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات صلح تصریح کرد.

انتهای پیام/


( ۱ )

نظر شما :