توجیه تحلیلگر سعودی برای سازش با تل‌آویو؛«باید با پروژه ایرانی-ترکی مقابله کرد»

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۹۸۹۱۷۰ سرخط اخبار

تحلیلگر سعودی در گفت‌وگو با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد باید واقعیت منطقه و صلح را پذیرفت؛ وی سپس به آنچه آن را پروژه «ایرانی-ترکی» در منطقه نامید اشاره کرد و گفت که باید با آن مقابله شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، « عبد الحمید الغبین» تحلیلگر سعودی در گفت‌وگویی با بخش عربی شبکه اسرائیلی « i24news» به تشریح برخی رویکردهای این کشور در قبال تعامل با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت: ما از واقعیت سخن می‌گوییم و آنچه رخ خواهد داد، همه ما باید به خاطر صلح در منطقه واقعیت را بپذیریم.

الغبین در ادامه بر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و به سفر «بنیامین نتانیاهو» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عمان و سفر برخی دیگر از مقامات این رژیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

وی سپس به آنچه آن را «خطر ایرانی و ترکی» نامید، پرداخت و گفت، ترکیه اکنون در قطر و مرز با عربستان است همچنین در لیبی حضور دارد، ایران هم در عراق حاضر است؛ باید با پروژه ایرانی و ترکی در منطقه مقابله شود.

الغبین: مدعی شد، ثبات سیاسی و اقتصادی در منطقه جز با صلح با اسرائیل و متوقف کردن پروژه ایرانی و ترکی میسر نمی‌شود. او ادامه داد: هفتاد سال پرونده فلسطین را تجربه کردیم و نتوانستیم آن را حل کنیم به همین دلیل اکنون باید این پرونده را ببندیم و مرحله جدیدی را آغاز کنیم.

این مصاحبه در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز (سه شنبه) از معامله قرن رونمایی کند. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کرده‌اند، کشورهای عربی با این طرح موافق هستند. 

انتهای پیام/م


( ۷ )

نظر شما :