محسن رضایی: به نهاد FATF بی‌اعتماد شده‌ایم

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۸۹۱۵۱ سرخط اخبار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان این‌که مدت زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده است اعلام کرد:وقتی زمان پایان پذیرد، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، محکم است.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی صبح امروز طی سخنانی در جمع اعضای بسیج رسانه در مجتمع ولی‌عصر با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF، گفت: مدت زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده است و در این حالت از نظر آیین نامه‌ داخلی مجمع تشخیص، وقتی زمان پایان پذیرد، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، محکم است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس در پی این هستند که مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند، تاکید کرد: از نظر ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعلا نمی‌توانیم  بحث را پیگیری کنیم و بنابراین از نظر ما نظر شورای نگهبان حاکم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:‌ بنابراین موضوع پذیرش شروط FATF فعلا بسته به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد،چون مجمع بی‌اعتماد شده است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال عبور از وضعیت راهبردی قبلی به وضعیت راهبردی جدیدی هستیم، اظهار کرد: در یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب قرار داریم به شکلی که از زمان پایان جنگ تا ۲ سال پیش یک شرایط داشتیم، اما از ۲ سال پیش تا کنون وارد شرایط جدید شده‌ایم که درک این شرایط بسیار مهم است و اگر با شرایط راهبردی جدید انطباق پیدا کنیم، تصمیم های بهتری اتخاذ خواهیم کرد.

وی گفت: آمریکا در تمام طول هفتاد سال گذشته با ملت ایران دشمنی داشته است. اولین سابقه دشمنی آنها کودتای ۲۸ مرداد است که حتی کلینتون نیز رسما از ملت ایران عذرخواهی کرد، حمایت از استبداد و شکنجه زندانیان سیاسی در سال‌های قبل از انقلاب، حمایت از حمله صدام به ایران، تحریم‌های اقتصادی، بلوکه کردن دارایی‌های ایران و جریان فشار اخیری که آغاز کردند از جمله دشمنی‌های آمریکا در این مملکت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر ۱۴ سال یکبار آمریکایی‌ها وارد یک درگیری با ملت ایران شده‌اند، اظهار کرد: در زمان اوباما او دو نامه به رهبر انقلاب نوشت و حتی در آن‌ها خواستار اداره منطقه با همکاری ایران شده بود که از دفتر رهبری می‌خواهم در شرایط فعلی این دو نامه را منتشر کنند، اما با این حال، چند وقت بعد در سال ۸۸ تمام قد در برابر ایران ایستادند و آخرین نمونه آن برجام است که توافقی صورت گرفت، اما باز ترامپ این توافق را پاره کرد.

وی با انتقاد از اینکه عده‌ای در کشور دوستی با آمریکا را تبلیغ می‌کنند تصریح کرد: سوالی که باید از آقایان بشود این است که آیا برای بار چندم باید به آمریکا اعتماد کنیم؟ هرجا ما اعتماد به آمریکا را قطع کردیم و بر روی پای خود ایستادیم، پیشرفت کردیم اما هرگاه به این سراب دوستی با آمریکا دل بستیم، متوقف شدیم. سیاست فریبکارانه‌ای پشت صحنه است که در آمریکا دشمنی با ایران را تبلیغ می‌کند، اما در ایران برای ملت ایران دوستی‌سازی می‌کنند.

رضایی ادامه داد: نفوذی‌های اسراییل و عربستان در کشور هستند که همواره شعار می‌دهند بدون غرب نمی‌توان و پیشرفت کرد. هفتاد سال است که سرآبی توسط لیبرال‌ها و ‌غرب‌گراها از رابطه با آمریکا ایجاد شده است و از بین نیروهای انقلاب هم هستند کسانی که در صحنه مدیریت کشور حاضر می‌شوند، اما همین سیاست پشت پرده آنها را از جبهه انقلاب خارج می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد ایران باید از افکار لیبرالی نجات یابد، گفت: باید به دنبال امید واقعی به جای امید به سراب باشیم، سابقه واقعی را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که تدبیر و امید واقعی در مبارزه با باطل و آمریکا وجود دارد. آمریکا با تمام توان آمده و ما هم باید با تمام توان وارد شویم؛ آنها حتی می‌خواستند ما را وارد FATF کنند که حتی نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی در پایان تاکید کرد: این جنگ، جنگ تمام عیار نظامی نیست، اما جنگ تمام عیار سیاسی روانی و اقتصادی است و نیروهای انقلابی باید آرایش جدید بگیرند تا وحدت ما شکل بگیرد.

انتهای پیام

 
 


نظر شما :