ظرفیت های ویژه و عظیم یک کشور مذهبی

ایران را اعتقاد و امید نجات می دهد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰ کد : ۱۹۸۸۲۵۷ اخبار اصلی آسیا و آفریقا خاورمیانه
ایران یک کشور بزرگ در زمینه انرژی در جهان است. این کشور از موقعیت ویژه ژئو سیاسی برخوردار است. کسی که رهبری این کشور را عهده دار است، در واقع رهبر کل جهان اسلام محسوب می شود. در این زمینه، دوستی امریکا با عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دوستی اجباری به شمار می رود. این دوستی در راستای تضعیف مواضع ایران است. اقتصاد ایران بسیار بزرگ است.
ایران را اعتقاد و امید نجات می دهد

نویسنده: لوبوف ستپوشوا

دیپلماسی ایرانی: چرا در عرصه ژئو سیاسی ایران تا این حد مهم است؟ ویژگی این کشور چیست؟ در واقعیت، در ایران و حول آن چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ هدف از تحریم های دائمی غرب علیه این کشور چیست؟ آیا ایران قادر است، در برابر فشار تحریم ها مقاومت کند؟ در این مقاله، به نظرات رجب صفراف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر، می پردازیم.

ایران یک کشور بزرگ در زمینه انرژی در جهان است. این کشور از موقعیت ویژه ژئو سیاسی برخوردار است. کسی که رهبری این کشور را عهده دار است، در واقع رهبر کل جهان اسلام محسوب می شود. در این زمینه، دوستی امریکا با عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دوستی اجباری به شمار می رود. این دوستی در راستای تضعیف مواضع ایران است. اقتصاد ایران بسیار بزرگ است. اخیرا، حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده که در ایران، مخازن جدید نفتی کشف شده است. گفته می شود که این مخزن 53 میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد. اگر این حجم را براساس دلار ارزیابی کنیم، ارزش آن تقریبا چهار تریلیون دلار می شود. اگر ایران روزانه پنج میلیون بشکه در روز استخراج کند، این مقدار برای 120 سال آینده اش کافی خواهد بود.

در زمینه گاز، شرکت گاز پروم، شرکت بزرگی محسوب می شود. گاز پروم روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز تولید می کند. ایران نیز تقریبا، یک ماه پیش، در معدن پارس جنوب 950 میلیون متر مکعب گاز تولید کرد. در این زمینه، ایران تقریبا به پای روسیه رسیده است. براساس طرح های مجلس شورای اسلامی، قرار است طی دو سال آینده، تولید و استخراج گاز در ایران به یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب در روز برسد. این عرصه های ایران برای کشورهای اروپایی بسیار مهم است و از این رو، این کشورها در کشورهای ثالث گوناگون، شرکت های میانجی خود را برای استفاده از بازار ایران تاسیس می کنند.

اما، باید گفت که در ایران نه فقط شرکت های اروپایی، بلکه تکنولوژی پیشرفته جهان و سرمایه گذاری های غرب وجود ندارد. این روند برای ایران بد تمام می شود. اما، در این کشور شرایط مساعدی برای حضور شرکت های روسی حاکم است. اما، شرکت های روسی نیز از حضور در این کشور امتناع می کنند و به دنبال منافع خود در دیگر کشورها هستند. در حال حاضر، در ایران شرایط بسیار خوبی وجود دارد و ما این فرصت ها را از دست می دهیم. حجم کلی مبادلات کالا میان روسیه و ایران ناچیز است. در سال گذشته، این حجم به 1 میلیارد و 725 میلیون دلار رسید و این حجم فقط 0.02 درصد از حجم کلی مبادلات کالای روسیه با دیگر کشورها را شامل می شود.

اما، در سال های اخیر، ایران پایداری و مقاومت خود را اثبات کرده است. ده ها سال از اعمال تحریم ها علیه این کشور می گذرد. اما، ایران همچنان کشور محکم و پایداری است. دو عامل بسیار مهم ایران را نجات می دهند: اکثریت مردم ایران مذهبی هستند. آنان اعتقاد راسخی به خداوند دارند. آنان معتقدند که خداوند روزی رسان است. این یعنی، امید.

منبع: پراوادا / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: ایران تحریم ایران ذخایر نفت ایران انرژی ایران ایران و روسیه ایران و امریکا


( ۱۸ )

نظر شما :

امیر ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۰
یک زمانی مقالات خارجی هم نظر با ایدئولوژی نظام از رسانه های درجه چندمی پاکستانی و مالزیایی و لبنانی کشف و بعد از ترجمه نه چندان دقیق به خورد ملت داده میشدند. اما جدیدا بنظر میاد روسیه جای اینها رو پر کرده! بارها گفتم و باز هم میگویم اینقدر با طناب روسها به ته چاه نروید!
علی ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۷
با طناب روسها نباید توی چاه رفت و البته از ترس امریکایی ها هم نباید خودکشی کرد . ولی این ربطی به عصبانیت استفاده از ترجمه آیه قرآن در انتهای این مقاله ندارد. این مقاله اگر همه اش دروغ باشد اتفاقا این بخش آخرش راست است « ان تنصروا الله ینصرکم. هو یرزقکم. این یعنی امید»
مهدي ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۰
سلام این آقا بسیار مرد زیرک و میهن پرستی است و با این ااجیف گوش مارو پر میمنند در طی تاریخ ایران از هیچ کشوری بیشتر از روسیه ضربه نخورده و ما هنوزم در خواب غفلتیم .