دست های پنهان و دخالت غربی های در امور داخلی

آیا واقعا در ایران اعتراضاتی برگزار شد؟

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰ کد : ۱۹۸۸۲۳۴ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی خاورمیانه
این تفکر دولت کاملا درست و معقول بوده است: کسب در آمد بیشتر و اختصاص دادن آن به قشر کم درآمد. در پی وقوع این اعتراضات، همبستگی مردم با دولت ایران بیشتر شده و اکنون، در مقایسه با گذشته، نظرات منفی شان در قبال غرب بیشتر شده است.
آیا واقعا در ایران اعتراضاتی برگزار شد؟

پراودا رو (روسیه): آیا واقعا، در ایران اعتراضاتی برگزار شد؟

نویسنده: لوبوف ستپوشوا

دیپلماسی ایرانی: آیا واقعا در ایران اعتراضات جمعی برگزار شد؟ واقعیت چه بود؟ چرا به گفته رسانه های گروهی غربی این اعتراضات غیر مردمی بود و از سوی گروه های مشخصی سازماندهی شده بود؟ در این مقاله، به نظرات رجب صفراف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر، می پردازیم.

در حقیقت، باید گفت که اعتراضات جمعی در ایران برگزار نشد. مردم ایران برای اعتراض به خیابان ها نیامدند و حتی تعداد کل معترضان به صد نفر نیز نمی رسید. آن افرادی هم که در خیابان ها حضور یافتند، هدفشان تحریک مردم بود. این جریان چند روز بیشتر ادامه نداشت. دولت و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از پیروزی قاطعشان بر معترضان و عاملان سخن گفتند. ثبات در ایران برقرار است. در پی این جریانات، بیش از هزار نفر بازداشت شدند. این بازداشت ها برای مشخص شدن گروه ها و تکنولوژی مورد استفاده آنان است. از مدت ها پیش، این افراد نشان داده اند که به دستور سازمان های مشخصی دست به چنین اقداماتی زده اند. در تلویزیون ایران، رویدادهای اخیر به صورت شفافی، به نمایش گذاشته شده است.

در تمامی شهرهای ایران راهپیمایی هایی در ضدیت با این افراد برگزار شد. مردم ایران نشان دادند که از مشی رهبرشان و سیستم سیاسی کشور حمایت می کنند. بله، مردم ایران مشکلاتی دارند و از برخی شرایط ناراضی هستند. آنان با دولت خودشان نیز مشکلاتی دارند. اما، این مشکلات در چارچوب قانون حل می شوند و تمامی مطالبات از راه صلح آمیز به دولت انتقال داده شده و دولت نیز تلاش می کند، این مشکلات را حل کند.

باید اذعان داشت که افزایش 50 درصدی نرخ بنزین بسیار زیاد است. این نرخ بر تمامی سیستم زندگی مردم ایران تاثیرگذار خواهد بود. اما، هدف دولت ایران، کمک به قشر کم درآمد است و مردم ایران نیز به خوبی، به این هدف واقف هستند. خطای اصلی دولت ایران این بود که از قبل، در خصوص این تصمیم خود اطلاع رسانی نکرده بود و مردم پس از اجرای این تصمیم از آن با خبر شدند. دولت ایران باید این تصمیم را طی دو یا سه سال و مرحله به مرحله اجرا می کرد و هر بار، ده درصد نرخ بنزین را افزایش می داد.

این تفکر دولت کاملا درست و معقول بوده است: کسب در آمد بیشتر و اختصاص دادن آن به قشر کم درآمد. در پی وقوع این اعتراضات، همبستگی مردم با دولت ایران بیشتر شده و اکنون، در مقایسه با گذشته، نظرات منفی شان در قبال غرب بیشتر شده است. و این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه این کشور و دیگر رهبران اروپایی آنچه به زعم آنها اقدامات سرکوب گرایانه ایران علیه معترضان است را محکوم کرده و از معترضان حمایت کرده اند. این به طور مستقیم، مداخله در امور داخلی ایران به شمار می رود.

منبع: پراوادا / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: تظاهرات در اعتراض به گران شدن بنزین تظاهرات ایران ایران و غرب ایران و امریکا


( ۱۲ )

نظر شما :

پارسی ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۴
درود به جناب رجب صفراف ، عجب تحلیل واقع گرایانه ای بود!!!! در حقیقت این تحلیل نشون میده جنابعالی کاسه داغتر از آش و دایه عزیز تر از مادر شدی !!!!! چرا که خود مسئولین جمهوری اسلامی هم اینقدر سطح این اعتراضات را تقلیل نداده بودند پس واقعا باید نام شما در کتاب رکوردهای گینس بعنوان تحلیل گر آبدوق خیاری ثبت گردد و جایزه ویژه در یافت کنید .
عین الله ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۱
اسم سایتو بزارین دیپلماسی روسی ههههه. شما راست میگید. همین که از دوستان روستان هر روز چند تا گزارش میارید که به ما بگن توو مملکت خودمون چه خبره آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه.
رضا ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۹
من بیشتر در حیرتم بزرگواران سایت دیپلماسی ایرانی با چه هدف و تحلیلی این گزارش رو ترجمه و متتشر کردند؟ اتفاق خاصی افتاده؟ مدیران در جریان انتشار این گزارش هستند؟ مدیران خبر دارند که این گزارش چوب حراج به حیثیت و یک عمر کار حرفه‌ای دیپلماسی ایرانی می‌زنه؟ این موهومات چی بود خوندم؟؟؟؟
غیتاثوند ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۹
مدیر مرکز مطالعات خیلی مطالعه کرده فرق 50درصد با 200 درصد را نمی دونه . واحیرتا از این همه تسلط بر امور . لطفا بیشتر از این دست مطالب منتشر کنید ما هم بفهمیم دور و برمون چه خبره واقعا ! امثال ایشون نبودند ممکن بود به اشتباه بیوفتیم