سلیمانی: آمریکا از علم و پیشرفت ایران ناراحت است

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۸۸۲۰۰ سرخط اخبار

ایرنا- مسعود سلیمانی پژوهشگر ایرانی که پس از ۱۴ ماه بازداشت در آمریکا به دانشگاه تربیت مدرس بازگشته است، گفت: چیزی که آمریکا را ناراحت می کند، علم و پیشرفت دانشجویان و دانشمندان ایرانی است.

سلیمانی امروز یکشنبه در دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: پیشرفت یک کشور اسلامی آمریکا را به شدت ناراحت و چشمان آنان را کور می کند و از شدت عصبانیت نمی دانند چگونه برخورد کنند.
وی ادامه داد: نمی دانم چطور بگویم که هیچ چیز مهم تر از این نیست که روی پای خود بایستیم و از علم به همه چیز می رسیم.
سلیمانی تاکید کرد: چیزی که در زندان من را سراپا نگه داشت، قرآن، قرآن و قرآن بود و به شما هم توصیه می کنم حتی اگر شده روزی یک آیه از قرآن را بخوانید. 
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: از همه دستگاه های امنیتی، وزارت امورخارجه، دانشگاه ها و همه کسانی که در تلاش بودند و زحمت کشیدند تشکر می کنم.
وی تاکید کرد: اما گرگ استکباری طرف مقابل ما بود و خوی استکباری اش اجازه نمی داد دادگاه من تشکیل شود. 
سلیمانی افزود: با تلاش و پشتکار یک مرحله دیگر باید پیشرفت کنیم و به جاهای خوبی می رسیم.
وی بار دیگر از همه ارگان ها و همه کسانی که برای آزادی وی تلاش کردند، تشکر کرد و گفت: امیدوارم این خوبی ها را جبران کنیم.
در بخشی از این مراسم که یکی از دانشجویان سلیمانی سخنانی ایراد کرد، عده ای دیگر از دانشجویان او گریه کردند. در ادامه این مراسم، حضار برای دقایقی سلیمانی را تشویق کردند.

سلیمانی سپس دانشگاه را برای استراحت ترک کرد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز قرار بود در نشست خبری در ساختمان پرس تی وی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی مقیم تهران شرکت کند که پیش از آغاز نشست به علت عارضه قلبی در مرکز قلب تهران تحت درمان قرار گرفت و پس از ترخیص از بیمارستان، در مراسم استقبال دانشگاه حضور یافت.

کلید واژه ها: مسعود سلیمانی


( ۱ )

نظر شما :