جبران باسیل: لبنان مخالف تشکیل ائتلاف غربی-عربی علیه ایران است

۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۸۷۹۶۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه لبنان با پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل ائتلاف غربی-عربی برای مقابله با ایران مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در گفت وگو با اسپوتنیک گفت: مخالف پیشنهاد اسرائیل مبنی بر تشکیل ائتلاف غربی-عربی برای مقابله با ایران هستیم. اسرائیل سعی دارد بحران داخلی خود را با بحران آفرینی صادر کند.

وی افزود: ابتکارهایی که هر طرف و خصوصا اسرائیل پیشنهاد می دهد و هدف آن به کارگیری قدرت است منجر به افزایش مشکلات و ویرانی در منطقه و همچنین افزایش تروریسم می شود و سرنوشت این نوع ابتکارها شکست است.

باسیل همچنین تاکید کرد که مشکلات موجود در منطقه از طریق زور حل نمی شود بلکه راه حل آن ها گفت وگو و اعتدال است. درگیری و مقابله منجر به افراطی‌گری می‌شود و افراطی‌گری نیز منجر به افزایش مهاجرت و مشکلات بعدی می شود و در نتیجه همه اینها تروریسم به وجود می آید، این چیزی است که اسرائیل آن را در منطقه تقویت می‌کند و پیامدهای آن تا روسیه، آمریکا و اروپا گسترش یافته است.

وزیر خارجه لبنان در ادامه تاکید کرد که اینگونه رفتارهای رژیم صهیونیستی باید متوقف شود و جامعه بین المللی حد و مرز برای آن قرار دهد.

به گزارش ایسنا، پیش از این اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به نامه کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه به سازمان ملل و ادعای نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، کشورمان را به ساخت موشک های قادر به حمل سلاح هسته ای متهم کرد و گفت: گام بعدی باید تهدید نظامی موثر ایجاد ائتلاف غربی-عربی به رهبری آمریکا باشد تا با ایران مقابله شود.

انتهای پیام


نظر شما :