دیدار سفیر ایران و معاون رئیس جمهور اندونزی

۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۹ کد : ۱۹۸۷۹۵۲ سرخط اخبار

محمد آزاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، ظهر امروز با معروف امین، معاون رئیس جمهور اندونزی دیدار نمود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار سفیر کشورمان با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور، مناسبات ایران و اندونزی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... را نزدیک توصیف نمود و خواهان توسعه هرچه بیشتر تعاملات طرفین در زمینه های مختلف شد. محمد آزاد ضمن تاکید بر مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی میان ایران و اندونزی، بسط روابط گردشگری میان دو کشور که موجب گسترش روابط مردم با مردم می شود را پراهمیت برشمرد.

سفیر کشورمان رویکرد ایران و اندونزی درخصوص اسلام اعتدالی و رحمانی را مشابه اندونزی عنوان نمود و خواهان گفتگو و تبادل نظر میان دو کشور در این خصوص شد. وی همچنین با اشاره به اهمیت صلح و امنیت در خاورمیانه به تشریح پویش صلح آمیز هرمز (HOPE) که توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ مطرح شد پرداخت و تنها راه برقراری صلح، امنیت و رفاه در خاورمیانه را همکاری میان کشورهای منطقه دانست.

معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی نیز ایران را کشور دوست و برادر اندونزی عنوان نمود و با اشاره به شرایط اقتصادی دنیا، خواهان توسعه همکاری میان دو کشور شد. وی همچنین ایران و شخصیت های ایرانی از جمله امام محمد غزالی، ابوالفضل اصفهانی، الشیرازی و ... را برای مردم اندونزی بسیار نام آشنا خواند و از توسعه روابط مردم با مردم بویژه در حوزه گردشگری استقبال نمود.

معاون رئیس جمهور اندونزی دیدگاه اسلامی میانه رو و اعتدالی را رویکرد بسیاری از کشورهای اسلامی در دنیا خواند و در راستای مبارزه با افراط گرایی، تندروی و تروریسم، خواهان گفتگو میان کشورهای مسلمان دنیا جهت دستیابی به دیدگاه واحد در این خصوص شد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :