کسانی که به نام ایران خیانت می کنند

چه فرقی است میان لیاخوف روسی و دونالد ترامپ

۰۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۸۷۸۳۹ اخبار اصلی خاورمیانه
در میان مردم همه کشور‌ها خائن، و یا کسانی که علی رغم نیت خوب با اشتباهات بزرگ خود به کشور خود صدمه‌های تاریخی زده ا‌ند، وجود دارد، و ایران نیز استثنا نیست.
چه فرقی است میان لیاخوف روسی و دونالد ترامپ

نویسنده: محمد سهیمی

دیپلماسی ایرانی: در میان مردم همه کشور‌ها خائن، و یا کسانی که علی رغم نیت خوب با اشتباهات بزرگ خود به کشور خود صدمه‌های تاریخی زده ا‌ند، وجود دارد، و ایران نیز استثنا نیست. به لیست طولانی ولی‌ ناکامل زیر نگاه کنیم:

-    محمد علی شاه به ولادیمیر لیاخوف روسی، فرمانده بریگاد قزاق در ایران دستور داد که مجلس شورای ملی‌ را به توپ ببندد، و چند تن از آزادیخواهان را اعدام کند، که استبداد صغیر را آغاز کرد.
-    حسن وثوق، یا همان وثوق الدوله برادر احمد قوام یا همان قوام السلطنه، از امپراطوری بریتانیا ۴۰۰،۰۰۰ تومان رشوه گرفت تا قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را به عنوان نخست وزیر ایران امضا کند که طبق آن ایران به حالت نیمه [و یا تمام] مستعمره بریتانیا درآمد.
-    سید ضیا الدین طباطبایی، که تمایلات انگلوفیلی او را همه می دانستند و معروف بود که در حقیقت مامور سازمان جاسوسی بریتانیا است، کودتای انگلیسی‌ ۱۲۹۹ را رهبری کرد که منجر به قدرت گرفتن رضا خان شد، و نابودی دستاورد‌های انقلاب با شکوه مشروطیت را به دنبال داشت.
-    رضا خان می‌خواست ایران را جمهوری کند، ولی‌ عده‌ای از روحانیون و روشنفکران، از سید حسن مدرس گرفته تا ملک الشعرا بهار، با آن مخالفت کردند که منجر به شاه شدن رضا خان شد. دیکتاتوری سیاه رضا شاه توسعه سیاسی ایران را ده‌ها سال عقب انداخت.
-    زنده یاد دکتر محمد مصدق و یاران او، از جمله زنده یاد دکتر حسین فاطمی، صنعت نفت ایران را ملی‌ کردند و کنترل آن را به دست گرفتند، ولی‌ آمریکا و بریتانیا، با کمک خائنین داخلی‌، از برادران رشیدیان گرفته تا اراذل و اوباشی نظیر شعبان [بی‌ مخ] جعفری، کودتا کردند، شاه را به سلطنت بازگرداندند، و دیکتاتوری ۲۵ ساله او را برپا کردند که منجر به انقلاب ۱۳۵۷ شد.
-    سال های سال به ما گفته شد، و در کتاب‌های درسی‌ می‌خواندیم که "بحرین استان چهاردهم ایران است"، ولی‌ محمد رضا شاه با معامله با بریتانیا، از حق ایران گذشت. حال، همان بحرین تحت کنترل عربستان برای ما شاخ و شانه می کشد، و مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا است که کشور را تهدید می‌کند.
-    در بحران گروگان گیری و تسخیر سفارت آمریکا، جمهوری اسلامی می توانست بحران را به سادگی‌ حل کند، ولی‌ آن قدر مساله را "کش" دادند که عراق با تحریک و پشتیبانی آمریکا به ایران حمله کرد.

حالا هم اپوزیسیون قلابی برای تبدیل شدن اعتراضات مشروع و مسالمت آمیز مردم به شورش کور، خونریزی، و تخریب هلهله می‌کند، از تحریم‌های کمرشکن اقتصادی که خود یک عامل مهم در به وجود آوردن شرایط وحشتناک اقتصادی است، و از تهدید و جنگ نظامی حمایت می‌‌کند، با عربستان، اسرائیل، و تجزیه طلبان "پالوده" می خورد، و برای ارگان‌های تبلیغاتی آن نظیر تلویزیون سعودی [ایران] اینترنشنال و "من و تو،" و رسانه‌های زردی نظیر "ایندیپندنت فارسی‌" که متعلق به عربستان است نوکری می‌‌کند.

به راستی چه تفاوتی است بین تقاضا از لیاخوف روسی برای به توپ بستن مجلس؛ همکاری با کودتای ۱۳۳۲، و تقاضا از آقای ترامپ برای تحریم و جنگ؟/نه به جنگ نه به تحریم

کلید واژه ها: تظاهرات ایران اعتراض ها مزدوران


( ۱۱ )

نظر شما :

فدوی ۰۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۵
عجب مقاله ای ... چون ایران به سفارت آمریکا حمله کرد آمریکا هم صدام را روانه ایران کرد . اگر کشور صاحب داشت ریال قطع یقین نویسنده این مقاله دادگاهی و شدید مجازات می شد .
پارسی ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۷
عجب مقاله ای بود البته از نوع آبدوق خیاری!!!!!