اخراج مدیر ارشد شبکه سی‌بی‌اس به خاطر اجداد ژاپنی‌اش!

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۸۷۷۵۴ سرخط اخبار

مدیر ارشد بخش «برنامه‌های جایگزین» شبکه سی‌بی‌اس که از اصل و نسب ژاپنی است، به خاطر تبعیض نژادی از کار اخراج شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «گِن مِینارد» که از اصل و نسب ژاپنی است و مدیر ارشد بخش «برنامه‌های جایگزین» شبکه سی‌بی‌اس بود، به خاطر تبعیض نژادی از کار اخراج شد.

این مدیر ارشد شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا شکایتی تحت عنوان تبعیض نژادی به عنوان بخشی از یک الگوی سیستماتیک برخورد ناشایست با مدیران غیر سفیدپوست، که منجر به اخراج وی از این شبکه شده تسلیم دادگاه کرد.

او اظهار می‌کند که شبکه «سی‌بی‌اس» علی‌رغم اینکه نزد افکار عمومی اعلام می‌کند که گام‌های مهمی در ایجاد تنوع نژادی در سطوح ارشد مدیریتی خود برداشته اما هنوز سطوح ارشد این رسانه بزرگ در انحصار سفیدپوستان قرار دارد.

مینارد در سال ۲۰۱۶ توسط «لس مونوس» مدیرعامل پیشین شبکه «سی‌بی‌اس» برای توسعه بخش نمایش‌های استودیوهای این شبکه به خدمت گرفته شد. خود مونوس یک سال بعد بخاطر رسوایی‌های متعدد جنسی از مدیرعاملی این غول تلویزیونی برکنار شد.

او طی این سال‌ها توانسته بود چندین طرح جدی را پیش ببرد و چندین برنامه موفق زنده تلویزیونی ازجمله «Survivor»(بازمانده) و «The Amazing Race»(مسابقه جذاب) را تولید کند.

مینارد اظهار داشت که در جلسات مشخص شد که وی تنها مدیر ارشد غیر سفیدپوست در آن سطح است.

وی در شکایت خود نوشته که در تمام این جلسات اگر به جز او کسی دیگر از نژادی دیگر حضور داشت حتما در ردیف‌های پشتی بود و در سطحی پایین‌تر عهده‌دار تصدی خود بود و دیگر کاملا جا افتاده بود که غیر سفیدپوست‌ها باید در ردیف‌های پشتی بنشینند و حتی نوع لباس رسمی‌شان می‌بایست با مدیران سفید پوست متفاوت می‌بود.

او می‌گوید پس از اخراج مونوس مدیرعامل پیشین، رفتار و برخورد مدیران ارشد با من عوض شد. و پس از آن شروع به نوشتن نقدهای منفی در مورد تولیداتم کردند. آن‌ها همچنین نسبت به تولیدات موفق من که در حال تولید و پخش آن‌ها بودم بی‌علاقگی نشان دادند و عمدا شروع به فروختن این برنامه‌های موفق من به دیگر شبکه‌ها و رسانه‌ها کردند. آن‌ها حتی سیل بازخوردهای مثبتی که به صورت منظم گزارششان به من داده می‌شد را قطع کردند. بعد به تدریج با سیل اتهامات واهی شرایط را برای اخراج من که طی این سال‌ها با موفقیت تمام کارم را انجام می‌دادم پیش بردند و کم کم برنامه‌ها را از من گرفتند.

وی در پایان گفت پس از مدتی من را بخاطر اُفت کیفیت کاری و عدم شایستگی و مدیریت مطلوب پروژه‌ها از کار برکنار کردند.

شبکه سی‌بی‌اس پس از این اقدام مینارد، هرگونه اتهام نسبت به خود را انکار کرد. بخش استودیوهای تلویزیونی سی‌بی‌اس نیز در جوابیه‌ای اعلام کرد که به علت حذف کلی بخش «برنامه‌های جایگزین»، قرارداد آقای مینارد را تمدید نکرده‌اند و غیر از این هیچ مشکل دیگری برای عدم همکاری وجود نداشته است. در بخشی دیگر نوشته بودند: «ادعاهای این پرونده کاملاً فاقد صلاحیت بوده و ما با جدیت در مقابل آن دفاع خواهیم کرد.»

«هارمیت دیلون» وکیل مینارد اینچنین استدلال می‌کند که شبکه «سی‌بی‌اس» در تلاش است تا با جایگزین کردن جوانان به جای مدیران ارشد مسن‌تر، جو حاکم سفید پوستان را که تمایلات اینچنین در بین جوانان بیشتر است را تقویت کند.

کلید واژه ها: نژاد پرستی امریکا سی بی اس


نظر شما :