آمریکا: حضور نیروهای ما در میادین نفت سوریه قانونی است

۰۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۳ کد : ۱۹۸۷۶۶۵ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، جفری با ادعای اینکه "بدون هیچ تردیدی، بر این باورم که این عملیات کاملا قانونی است" گفت: این کار واشنگتن برای دور کردن (گروهک تروریستی) داعش از چاه‌های نفت سوریه صورت می‌گیرد.

آمریکا در حالی مدعی جلوگیری از کنترل مجدد میادین نفتی سوریه در استان دیر الزور توسط داعشی‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی است که خود روش این تشکیلات تروریستی را در غارت درآمدهای حاصل از فروش نفت این منطقه برگزیده و دقیقا پا جای پای داعشی‌ها گذاشته است.

جفری مدعی شد: مالکیت چاه‌های نفت به مردم سوریه باز می‌گردد و آمریکا از این چاه‌ها به عنوان منابع اقتصادی سوری‌ها محافظت می‌کند.

وی در خصوص پاسخ مشروع دولت سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: موشک‌های دوربردی که ارتش سوریه به کار برد و روس‌ها چشمان خود را به روی آن بستند، بیش از هر جایی، اسرائیل را تهدید می‌کند، همچنان که متحدان دیگر آمریکا مانند اردن، عربستان و عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با دفاع از تجاوز رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایالات متحده حق اسرائیل در دفاع از خود را محفوظ می‌دارد و به صورت کاملا روشن و واضح این موضوع را به اطلاع روس‌ها رسانده‌ایم و آنها نیز موضوع را به دولت سوریه منتقل کرده اند.

این درحالی است که "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر در اختیار داشتن کنترل میادین نفتی شمال سوریه گفت: این یک سرقت مسلحانه است.

دونالد ترامپ پس از آنکه بارها از خروج نیروهای خود از سوریه صحبت کرده بود، مدعی شد نیروهای خود را برای کنترل میادین نفتی سوریه، حفظ خواهد کرد.

ترامپ ششم آبانماه درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و دلایل آن به صراحت گفت، "کاری که قصد دارم انجام دهم شاید بستن قرارداد با اکسون موبیل یا هر شرکت بزرگ دیگر آمریکایی باشد تا به سوریه برود" سخنانی که حکایت از اشغال خاک سوریه به منظور سرقت نفت مردم این کشور داشت.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود ۲ سال است که با شکست داعش به تصرف نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) به عنوان متحد آمریکا درآمده است.

کلید واژه ها: سوریه ایالات متحده امریکا


نظر شما :