سید محمد صادق خرازی در واکنش به یک شایعه:

صحبت نمایندگان از استعفا به بهانه گران شدن بنزین به هیچ وجه قابل قبول نیست

۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۸۷۵۶۴ نگاه ایرانی خاورمیانه
نویسنده خبر: سید محمد صادق خرازی
در پی شایعه استعفای چند تن از نمایندگان مجلس در رابطه با گران شدن بنزین سید محمدصادق خرازی در رابطه با نظر اصلاح طلبان پیرامون این استعفا مواردی را مطرح کرد.
صحبت نمایندگان از استعفا به بهانه گران شدن بنزین به هیچ وجه قابل قبول نیست

دیپلماسی ایرانی: در پی شایعه استعفای چند تن از نمایندگان مجلس در رابطه با گران شدن بنزین سید محمدصادق خرازی در رابطه با نظر اصلاح طلبان پیرامون این استعفا مواردی را مطرح کرد:

امروز در گفت و گویی که با یکی از دوستان مجلسی ام داشتم اشاره ای داشت به اینکه تعدادی از نمایندگان قصد استعفا از نمایندگی دارند، این مسئله بسیار قابل تامل بود! هر چه با خود اندیشیدم متوجه نشدم که این استعفا چه فایده ای برای مردم دارد؟! کدام گره از وضعیت معیشتی مردم را می گشاید؟ چه فشاری را از روی دوش دولت تدبیر و امید بر می دارد؟ و در نهایت فقط به این نتیجه رسیدم که این اقدام تنها بخشی از مسیر تبلیغاتی دوستان به حساب می آید. اقدام به استعفا در شرایطی که تنها سه ماه از عمر مجلس باقی مانده و برخی از حضرات وکلای مجلس کارنامه قابل دفاعی برای ارائه به مردم ندارند برای استفاده در کمپین های انتخاباتیشان است. 

این اقدام زیبنده کسانی که شش سال در قدرت بودند و با این دولت همکاری داشته و دارند، نیست.

این اقدام، شایسته کار حرفه ای کنشگران سیاسی نیست، هنوز ترکش های استعفای دسته جمعی مجلس ششم اندام اصلاحات را آزار می دهد، اینکه در آستانه هفتمین سال دولت مورد حمایت، چنین موضعی گرفته شود یا چنین اقدامی صورت بگیرد یعنی فرار رو به جلو!!! یعنی طفره رفتن از پاسخگویی!! خوب است نمایندگان محترم مردم به اصل پدیده و حاشیه های رخ داده آن توجه کنند.

اصلاحات اگر اصلاحات واقعی است از هر اقدام اصلاحی باید حمایت کرد، شاید برخی جراحی های اصلاحی سیستم اقتصادی تاثیرات موقت داشته باشد؛ حتی اگر نمایندگان نسبت به زمان و یا نحوه اجرای این طرح بسیاری دارای نقد به مجریان امر هستند، ولی در بحران هر تصمیمی که به نفع مردم است نباید با فرافکنی و جو سازی خواست بدخواهان را عملی کرد!!

مجلس تریبون دارد، در کشور تریبون نقد دولت و همه اجزای حاکمیت وجود دارد، چرا مسیر منطقی سیر نمی شود! هرگونه استعفا یا ترغیب مردم در جهت ایجاد بحران و تحریم انتخابات طی مجلس آینده خواسته کلیت اصلاح طلبان نیست و مطلقا هم قابل دفاع نخواهد بود.

سید محمد صادق خرازی

نویسنده خبر

سید محمد صادق خرازی سفیر ایران در سازمان ملل متحد (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵) و کشور فرانسه (۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶) و مشاور ارشد

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی سید محمد صادق خرازی استعفای نمایندگان


( ۲۱ )

نظر شما :

ایران دوست ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۱
استعفا در نتیجه گرانی بنزین نیست، در نتیجه نقش نداشتن نماینده های مردم در مجلس در این تصمیم است.
ریو ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۰
موافقت با نظر جناب ایران دوست
سیدکاظم موسوی ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۱
متاسفانه برخی نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات به دنبال خودنشان دادن هستند در حالیکه همین نمایندگان موافق اجرا بوده اند. مردم در تشخیص دو رویی اشتباه نمی کنند.
هموطن ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۲
با سلام از شما که ادعای سیاست دارید اینگونه ثحبت کردن بعید است. اگر ما یک کشور دمکرات هستیم طبیعنا سازکارهای مربوطه را باید رعایت کنیم اگر به معنای واقعی مردم ولی نعمت هستند و مجلس در راس امور است خوب پس چرا در عمل این نیست و استعفا در واقع چیزی جز اعتراض به حق به این موضوع نیست وسلام
ن.ط ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۳
کلا مسئوولین ما نباید کنار برن، چون انرژی هستند. فقط می توانند از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل بدن. جناب خرازی چرا نباید استعفا بدن!!!!؟؟؟؟ مهم ترین تصمیم های کشور که مردم را مستقیما درگیر میکنه بدونه اطلاع و مسورت با وکیل ملت گرفته می شود! دلیل بودنشان در مجلس چیه؟ مترسک برای توجیح دموکراسی!!!؟؟؟
مولانا ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۵۴
مولانا ای برادر تو همه اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای اگر خوب فکر کنید جواب سوال را خیلی راحت پیدا می کنید جواب این هست که اگر فکر داشتند حال و روز کشور این نبود
Had I sadg ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۱
با توجه به تحریم، رهبری شورای عالی سران را قبلا در خصوص فرماندهی اقتصادی پیشنهاد و تصنیمات ان را مورد تایید دانستند، استیفا نمایندگان نوعی مخالف با این تصمیم و دولت روحانی برداشت میشود و در حهت تخریب معنا میشود.
علیرضا محمدی ۰۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۹
استعفای نمایندگان با تهدید و ارعاب صورت نمی گیرد. استعفا به نشانه اعتراض حداقل اقدامی بود که نمایندگان کاغذی می توانستند انجام بدهند
مجید ۰۲ آذر ۱۳۹۸ | ۰۱:۲۴
پس لطفا شما به ما بگویید ما یک دموکراسی هستیم یا نه؟
مسعود ۰۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۳
ماکه ندیدیم نماینده ای که نمایانده ی خواستهای روای مردم و مدافع منافع اقشار ضعیف، آسیب پذیر و فقیر و گرسنه ی جامعه باشد ! امروزه هرکس در فکر جیب وجای خویش است ؛ عجب زمانی !! عجب مردمانی !
پارسی ۰۸ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۷
مجلس تریبون دارد، در کشور تریبون نقد دولت و همه اجزای حاکمیت وجود دارد، چرا مسیر منطقی سیر نمی شود! عجب ,آقای خرازی واقعا به حرفی که زدی اعتقاد داری؟ !!!! همین تصمیم گران شدن بنزین توسط شورای سه نفره و دور زدن مجلس تصمیمی غیر قانونی است و کسی جرات نقد وانتقاد ندارد پس لطفا حرف های پو پولیستی ممنوع .