رئیس کمیسیون آموزش مجلس: نابودی صهیونیسم را به کمک نخبگان جهان اسلام تئوریزه خواهیم کرد

۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۸۷۵۳۶ سرخط اخبار

ایرنا- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نابودی صهیونیسم را به کمک نخبگان جهان اسلام، تئوریزه خواهیم کرد.

به گزارش خانه‌ ملت،   محمدمهدی زاهدی در نشست بین المللی کمیسیون مطالعات راهبردی و آینده پژوهی جهان بدون رژیم صهیونیستی، ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و فرزند صادقش امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: نابودی صهیونیسم را به کمک نخبگان جهان اسلام، تئوریزه خواهیم کرد.

وی افزود: شبکه اساتید و نخبگان جهان اسلام به منظور تبادلات علمی و تحقیقاتی، و انتقال فناوری تشکیل شده است.

رئیس اتحادیه اندیشمندان دانشگاهی جهان اسلامی در اجلاسیه اندیشمندان دانشگاه های جهان اسلام از نخبگان مسلمان خواست تا جنایات آمریکا و رژیم صهونیستی و تلاش برای ایجاد اختلاف و نزاع و عقب افتادگی کشورهای مسلمان را برای جوامع خود تبیین کنند.

زاهدی اضافه کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر این اساس شکل گرفته تا بتواند در انسجام و تقویت بنیه امت اسلامی تاثیرگذار باشد و اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی می‌خواهد با ایجاد شبکه ارتباطی فی مابین اندیشمندان دانشگاهی مسلمان با نگرش تقریب مذاهب در راستای تشکیل امت واحد اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارد و در این مسیر برنامه‌ریزی کرده است که گام‌های عملی برداشته شود.

وی شناسایی اندیشمندان مسلمان دانشگاهی کشورهای مختلف جهان و برقراری ارتباط با آنان و ارتقاء و کسب اقتدار علمی و فناوری جهان اسلام با همکاری و هماهنگی کشورهای اسلامی را ضروری برشمرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ای و دانشی تخصصی به ملل اسلامی برای بالا بردن علم و فناوری کشورهای اسلامی نیز برای پیشبرد اهداف اجلاس باید در برنامه ما باشد، بر تلاش برای مقابله علمی و تخصصی با افراط گرایی به ویژه جریان تکفیری وداعش نیز تأکید کرد.

زاهدی همچنین محورهای مهم مورد بحث در اتحادیه اندیشمندان جهاد دانشگاهی جهان اسلام را آینده جهان بدون رژیم صهیونیستی، تشکیل کشور مستقل فلسطین، نقش دانشگاهیان در تحقق امت واحده اسلامی، نقش دانشگاهیان در تبین جنایات، توطئه دخالت‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا، تبین راهپیمایی عظیم اربعین برشمرد.

وی همچنین نقش دانشگاهیان در تقویت و حمایت از جبهه مقاومت به ویژه تهیه و تدوین دستاوردهای ۶۰ساله مقاومت و تدریس آن در دانشگاه‌ها و مدارس جهان اسلام و تلاش برای ایجاد تمدن نوین اسلامی را از دیگر موارد قابل ذکر در اتحادیه اندیشمندان جهاد دانشگاهی جهان اسلام دانست.

بر اساس این گزارش در این نشست اتحادیه اندیشمندان جهاد دانشگاهی جهان اسلام، محمدمهدی زاهدی با رای اکثریت برای پیگیری ثبت اتحادیه اندیشمندان دانشگاهی تقریب نهاد در مجامع بین‌المللی وابسته به سازمان ملل انتخاب شد.

کلید واژه ها: صهیونیسم


نظر شما :