روسیه: هدف آمریکا از غارت نفت سوریه رساندن پول به معارضان است

۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۹۸۷۵۲۴ سرخط اخبار

یک ژنرال وزارت دفاع روسیه گفته هدف آمریکا از غارت نفت سوریه تأمین مالی معارضان دولت سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل میزینتسوف»، از مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه هدف دولت «دونالد ترامپ» از غارت منابع نفت سوریه را رساندن پول به معارضان دولت «بشار اسد» عنوان کرده است. 

به نوشته «اسپوتتیک»، ژنرال میزینتسوف که در حال حاضر ریاست مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه را بر عهده دارد در نشست قرارگاه هماهنگی روسیه و سوریه گفت دولت آمریکا به بهانه تأمین امنیت منابع نفت سوریه در حال غارت نفت این کشور است. 

او گفت: «شماری از نیروهای آمریکایی با هدف ادعایی محافظت از مخازن نفت به شرق رود فرات بازگردانده شده‌اند در حالی که در حال غارت نفت برای سود و با هدف پول رساندن به نیروهای معارض دولت هستند.»

این ژنرال روس همچنین اضافه کرد که غارتگری آمریکا مردم سوریه را از ثروت ملی‌شان محروم کرده و از بازگشت اقتصاد به وضع عادی جلوگیری کرده است.»

دونالد ترامپ چندی پیش علی‌رغم آنکه اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه گفت قصد دارد شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز شمال شرق سوریه حفظ کند. نزدیک به ۹۰ درصد از منابع نفت سوریه در شرق رود فرات قرار دارد. 

شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» ماه پیش گزارش داده بود «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و یک تحلیلگر «فاکس‌نیوز» بعد از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه او را مجاب کرده‌اند شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز این کشور حفظ کند. 

طبق این گزارش، «جک کین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و یکی از تحلیلگران شبکه خبری فاکس‌نیوز (شبکه محبوب ترامپ) همراه با لیندسی گراهام با در دست گرفتن نقشه‌ای راهی کاخ سفید شده و پس از نشان دادن مقر میدان‌های نفتی در شمال سوریه از او خواسته‌اند نظامیان آمریکایی را در این مناطق حفظ کند.  

انتهای پیام/ق


نظر شما :