مسکو: نیازی به جنجال درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در ایران نیست

۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۹۸۷۵۲۰ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در ارتباط با کشف ذرات اورانیوم طبیعی در یک سایت ایران نیازی به جنجال سیاسی نیست و دو طرف باید توضیحات مناسب را در این زمینه ارائه کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشف ذرات اورانیوم طبیعی در یک سایت ایران گفت: در این زمینه نیازی به یک جنجال تازه سیاسی نیست.

وی افزود: نیازی به ایجاد یک تنش سیاسی جدید درباره آنچه در ایران رخ داده است نیست.

وی متذکر شد دو طرف توضیحات مناسبی درباره این وضعیت ارائه کنند. 

آژانس در بخشی از گزارش جدید خود که روز دوشنبه منتشر شده مدعی شده است در منطقه‌ای که به آژانس اعلام نشده ذرات اورانیوم طبیعی کشف کرده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز روز سه‌شنبه با بیان اینکه واقعیت در مورد ادعای کشف ذرات اورانیوم در ایران تحریف‌شده، گفت ادعای مطروحه مربوط به دو دهه پیش است و با توافق هسته‌ای ارتباطی ندارد.

 اولیانوف همچنین گفته: «گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این عبارت وجود دارد و به عنوان یک یافته "داغ" که از عدم صداقت ایران حکایت دارد، ارائه شده است. [این در حالی است که] این از واقعیت به دور است، چراکه نگرانی مربوط به کشف ذرات اورانیوم به دوره‌ای حدودا بین دهه ۱۹۹۰ تا نهایتا سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد.»

وی افزود: «این هیچ ارتباطی به برجام ندارد و نشانگر هیچ‌گونه تخلف فاحشی از سوی ایران نیست.»

انتهای پیام/م


( ۴ )

نظر شما :