ربیعی: ملت ایران با فشار حداکثری آمریکا از پا در نمی‌آید

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۸۷۰۱۳ سرخط اخبار

سخنگوی دولت ضمن قدردانی از دولت و ملت عراق برای مهمان‌نوازی زائران اربعین حسینی، گفت: این راهپیمایی باشکوه حاوی پیام های جدی سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روشنی برای منطقه و جهان است، از جمله برای ایالات متحده آمریکا که بداند ملت ایران ملتی نیست که با فشار حداکثری اقتصادی از پای در بیاید و صدایش شنیده نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: جا دارد از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم عظیم معنوی ـ سیاسی اربعین از مسئولان امر گرفته تا مردم عاشقی که پای در این حرکت تاریخ ساز گذاشتند قدردانی و تشکر کنم. در مسیر برگزاری چنین جنبش و حرکتی اجتماعی و سیاسی بزرگ که به حق بزرگترین اجتماع بشری لقب دادند اقدامات بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدامات گاه به چشم کسی نمی آید اما از آماده کردن زیرساخت های لازم برای انجام این راهپیمایی که ساده ترین آن آماده کردن راه ها و وسایل ایاب و ذهاب است تا پیچیده ترین بخش آن که تامین امنیت زائران در طول مسیر رفت و برگشت آن هم نه فقط در کشور مبدا در هر دو کشور است که البته برای این کار جدای از اقدامات اجرایی و عملیاتی نیاز به هماهنگی های گسترده و تعامل سازنده میان دو کشور و ملت هم وجود داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: از همکاری دولت دوست و ملت برادر عراق و مهمان نوازی آنها خالصانه سپاسگزاری می کنم. بدون شک این راهپیمایی با شکوه حاوی پیام های جدی سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روشنی برای منطقه و جهان است، از جمله برای ایالات متحده آمریکا که بداند ملت ایران ملتی نیست که با فشار حداکثری اقتصادی از پای دربیاید و صدای این ملت شنیده نشود.

ربیعی خاطرنشان کرد: در وضعیت تحریم های فلج کننده و حیرت انگیز که در تاریخ بی سابقه بوده است ملت و دولت ایران با چنین شور و نشاطی که نشان از جریان داشتن زندگی در بالاترین حد خود است  چنین حرکت عظیمی را سازماندهی کردند.
وی اضافه کرد: بیش از سه و نیم میلیون زائر از ایران به عراق رفتند و برگشتند. اربعین فرصتی شد تا ملت ایران و عراق نیز بار دیگر در هم تنیدگی های مذهبی ـ اجتماعی ـ فرهنگی خود را به منصه ظهور برسانند و مرزبندی های جغرافیایی  و مرزکشی های سیاسی استعمارگران را که در طول یک قرن اخیر اساس ایجاد اختلافات قومی ـ مذهبی میان ملت ها طراحی شده بود. در این حرکت عظیم و به عشق امام حسین و با محوریت شعار «حسین یجمعنا» نادیده گرفته و زیر پا بگذارند.  
ربیعی با بیان این که دولت امسال برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین تلاش زیادی کرده است، گفت: امسال با تلاش های دولت شرایط ویزا و به تبع آن پرداخت وجه برای سفر به عراق برداشته شد که خود این امر تاثیر زیادی در افزایش چشمگیر زائران اربعین داشت به طوریکه از ابتدای محرم تا روز اربعین نزدیک به سه و نیم میلیون نفر مشرف به عتبات عالیات شدند.
وی افزود: ارائه خدمات زیربنایی به این تعداد جمعیت واقعا کار شگرفی بوده است. نزدیک به یک ماه تمامی زیرساخت های غرب و جنوب کشور در خدمت زائران قرار داشت. بیش از ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری در داخل کشور زائران را به پایانه های مرزی رساندند و برگرداندند و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به داخل عراق اعزام شدند. بیش از شش هزار کامیون برای ارسال محموله های موکب داران به خدمت گرفته شد. روزانه بیش از یک میلیون وعده غذایی و در مجموع نزدیک به ۱۱۳ میلیون وعده غذایی و میان وعده و ۱۵۰ میلیون بطری آب آشامیدنی در میان زائران پیش از ورود به عراق توزیع شد.
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار نفر پیش از ورود به عراق به مراکز اورژانس مراجعه کردند. بیش از ۱۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز در مرزهای ۴ گانه کشور اعزام شدند. ۱۷ هزار نیروی عملیاتی اورژانس کشور در حال آماده باش بودند. ۱۶۰ تیم مجهز بهداشتی در این مدت به پایانه های مرزی ایران و کشور عراق اعزام شدند. ۱۵ فروند بالگرد و ۴ فروند هواپیما در این مدت در مرزها مشغول به خدمات رسانی بودند.

کلید واژه ها: اعمال فشار حداکثری علیه ایران علی ربیعی


( ۱ )

نظر شما :