ارائه طرح مشترک ژاپن و فرانسه به ایران به شرط پایبندی کامل به برجام

۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۸۶۹۷۸ سرخط اخبار

ژاپن و فرانسه طرح مشترکی برای دادن وامی به ایران برای تامین مواد غذایی و دارویی ارائه داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ژاپن و فرانسه  طرحی مشترک برای دادن وامی حدودا به ارزش ۱۸.۴ میلیارد دلار به ایران ارائه داده‌اند و شرط آن پایبندی کامل تهران به برجام است.

طبق گزارش روزنامه ماینیچی، دولت ژاپن تصمیم داشت تا از اقدام فرانسه برای کمک‌رسانی به ایران با ایجاد خط اعتباری ۱۵میلیارد دلار پس از آن که تهران خواستار افزایش ارزش این وام به منظور جبران تاثیر منفی تحریم‌های سخت‌تر شد، حمایت کرده و این مقدار را به ۱۸.۴۲ میلیارد دلار افزایش بدهد.

این نشریه گزارش داد که مقامات ژاپنی امیدوارند که از این طریق، نارضایتی به وجود آمده از برنامه توکیو برای اعزام دو کشتی نیروهای دفاعی ژاپن به تنگه هرمز را  تلطیف کنند. علاوه بر این، مطابق اظهارات منابع این روزنامه، دولت ژاپن بر این باور است که حمایت مالی می‌تواند موجب آغاز مذاکرات میان ایران و آمریکا درباره مسئله هسته‌ای شود.

انتظار می‌رود که سپرده این وام به قیمت نفت بوده و کاربرد مالی آن به خریداری مواد غذایی و دارویی محدود خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی کشورمان رد یا تایید نشده است.

کلید واژه ها: برجام ژاپن فرانسه


( ۱ )

نظر شما :

محمد حسین ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۶:۱۰
آنان که مدام در بوق و کرنا می کردند که تحریمها نعمت است و هنوز هم سیاست خارجی را به کشور تحمیل کرده اند که نتیجه ی آن بودن ایران عزیزمان در تنش بین المللی همیشگی است بگویند جز پرتاب کردن ایران به گوشه ی انزوای سخت و سوزاندن فرصتهای توسعه ای چه دست آوردی داشته اند! این آخر داستان است؟ نفت در برابر غذا و دارو؟! مسببان حقیقی این وضعیت که تصمیم سازان اصلی سیاست داخلیو خارجی کشورند خدا رافراموش کرده اند ولی بدانند که سخنی معروف است که می گوید خداوند اگرچه دیر گیر است ولی خیلی خیلی سخت گیر می باشد! ببینند که عزتی نزد ملت ایران دارند؟! هنوز نمی خواهند مسیر را اصلاح کنند! اصل کار ما ملت ایران خواهان برگزاری رفراندوم برای تعیین خطوط اصلی سیاست گذاری در کشور هستیم! که کفته است که ملت ایران می خواهد همه ی فرصتهای توسعه را از کف بدهد و با داشتن ظرفیت هایی که بسیاری کشورها و ملتها آرزوی آنرا دارد در چنین شرایطی باشد که می بینیم! خدا را فراموش کرده اند! ولی خداوند خیلی خیلی سخت گیر است! این ظلم مسلم است که به اینجا رسبده ایم! نفت در برابر غذا و دارو!