سنگ اندازی تیم حقوقی انگلیسی در مسیر پرداخت بدهی مربوط به تانک‌های چیفتن به ایران

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۹ کد : ۱۹۸۶۷۳۶ سرخط اخبار

سفیر ایران در لندن گفت: در حالی که مقامات انگلیسی بر ضرورت پرداخت بدهی ایران در قضیه تانک‌های چیفتن تاکید می‌کنند، تیم حقوقی آنها به دنبال تاخیر در پرداخت بدهی و طولانی شدن فرآیند دادگاه است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش درباره پرونده تانک‌های چیفتن نوشت: «در حالی که مقامات انگلیسی بر ضرورت پرداخت بدهی ایران ناشی از عدم تحویل تانک‌های چیفتن تاکید می‌کنند، تیم حقوقی آنها تمامی روش‌های مختلف را به کار می‌گیرد تا با هدف تاخیر در پرداخت بدهی، فرآیند دادگاه طولانی گردد. امروز هم دادگاه اعلام کرد که جلسه محتوایی بعدی در۶ ماه بعد برگزار می‌گردد.»

وی در توئیت دیگری درباره نحوه خبررسانی بی.بی.سی فارسی عنوان کرد: «جمع بندی و نتیجه گیری بی.بی.سی فارسی از نتیجه فرآیند حقوقی پرونده اشتباه است. نه تنها درخواست تجدیدنظر ایران در خصوص رأی دادگاه نسبت به بخش کوچکی از بدهی انگلیس به ایران رد نشده، بلکه قرار است توسط دادگاه تجدیدنظر یا Court of Appeal مورد بررسی قرار گیرد.»

به گزارش فارس، قرارداد خرید تانک‌های چیفتن به ارزش 387 میلیون پوند در سال 1350 بین وزارت دفاع انگلیس و دولت وقت ایران بسته شد و قرار بود 1300 فروند تانک و خودروهای زرهی به ایران تحویل داده شود که پس از انقلاب اسلامی در ایران، قرارداد مزبور لغو شد.

کلید واژه ها: ایران و انگلیس


( ۵ )

نظر شما :