هفته انرژی روسیه با حضور نماینده ایران،‌اوپک و عربستان آغاز به کار می‌کند

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۹۸۶۶۲۹ سرخط اخبار

قرار است کنفرانس هفته انرژی روسیه امروز با حضور نمایندگانی از اوپک، ایران و عربستان و مدیران عامل غول‌های نفتی جهان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک،‌ قرار است طی ساعات آتی کنفرانس هفته انرژی روسیه با حضور مقامات بلند پایه این کشور و نمایندگان ایران، اوپک و عربستان آغاز به کار کند.

این کنفرانس با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، و برخی مقامات بلند پایه شرکت‌های بزرگ نفتی جهان طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود جلسه افتتاحیه این کنفرانس که در مسکو برگزار می شود با موضوع همکاری در حوزه انرژی برای رشد پایدار با سخنرانی پوتین آغاز به کار کند و پس از آن حاضران در جلسه درباره همکاری بین‌المللی در حوزه انرژی و چالش‌های جهانی در آن به همراه روش‌های مقابله با این چالش‌ها اظهار نظر کنند.

در کنار پوتین و بارکیندو، دارن وودز، مدیرعامل اگزون موبیل، روبرت دادلی، مدیرعامل بریتیش پترولیوم، رینر سیل،‌ مدیر عامل OMW، و پکا لاندمارک، رئیس شرکت نفت دولتی فورتوم فنلاند، نیز در جلسه افتتاحیه حضور داشته باشند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان، نیز قرار است به عنوان یکی از مهمترین شخصیت‌های حاضر در هفته انرژی روسیه در باره اولویت‌های صنعت گاز و نحوه هدایت حامل‌های انرژی در جهان امروز سخنرانی کند.

انتظار می‌رود وی با الکساندر نواک،‌ وزیر انرژی نیز روسیه دیدار کند.

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان هم در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

کلید واژه ها: روسیه ایران اوپک


نظر شما :