میرزایی: ایران باید در نشست سازمان ملل به سیاست‌های آمریکا در منطقه، پاسخ دهد

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۹۸۶۴۱۱ سرخط اخبار

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «آمریکا تمام تلاش خود را برای منزوی کردن سیاسی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به کار گرفته است»، تاکید کرد که جمهوری اسلامی باید از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل حداکثر استفاده را کرده و به ابهاماتی که آمریکایی ها در خصوص آرامکو در ذهن جهان ایجاد کرده است، پاسخ لازم را دهد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان اهمیت حضور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان اینکه «امروز آمریکایی ها به دنبال این هستند تا افکار عمومی دنیا را آماده کرده و علیه جمهوری اسلامی سوق دهند»،‌ اظهار داشت: ما در آستانه اجلاس سازمان ملل شاهد حمله به آرامکوی عربستان بودیم اما آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این موضوع به عنوان ابزاری استفاده کند و ایران را از نظر سیاسی در اجلاس سازمان ملل منزوی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار این اقدام شاهد افزایش فشار اقتصادی با اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم. آمریکا این روزها به دنبال این است تا ایران را با چالش جدی تری روبه رو کند فلذا جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل حداکثر استفاده را کرده و به ابهاماتی که آمریکایی ها در خصوص آرامکو در ذهن جهان ایجاد کرده است، پاسخ لازم را دهد.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: ایران باید در این نشست به سیاست هایی که آمریکا در منطقه دنبال می کند پاسخ دهد و در اذهان عمومی جهانیان این پیام را تبیین کند که جمهوری اسلامی ایران عامل بحران در منطقه نیست بلکه ایران چندین سال است که قصد دارد از طریق مذاکره و تعامل اختلاف نظرها را با سعودی ها کاهش دهد. این عربستان است که از هرگونه مذاکره و تعامل خودداری کرده و جنگ در یمن به راه انداخته است.

میرزایی در ادامه با اشاره به لزوم جلب توجه وجدان های بیدار جهانی به مسئله جنگ یمن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: در خصوص حوادث تروریستی در عراق و سوریه، عربستان و هم پیمانانش باید پاسخگو باشند. ایران همواره بستر صلح و امنیت را فراهم کرده و حنی برای تامین امنیت هزینه داده است. امروز مردم یمن حق دارند برای دفاع از خود از مجاری مختلف سلاح تهیه کنند چراکه چندین سال است که عربستان و هم پیمانانش مرتکب جنایت جنگی شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «ایران عامل تنش در منطقه نیست»، تاکید کرد: در نشست مجمع عمومی سازمان ملل باید برای جهانیان روشن شود که افزایش تنش در منطقه و حتی در جهان، پس از خروج آمریکا از برجام رخ داده است. ترامپ نه تنها به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است بلکه مانع اجرای تعهدات سایر کشورها نیز شده است. ایران تمام تلاش خود را برای اجرای تعهدات برجامی خود به کار گرفت اما آمریکا یکجانبه آن را زیرپا گذاشت و منجر به افزایش تنش ها شده است.

میرزایی در پایان گفت: در ارتباط با مسائل حقوق بشر نیز خوب است آقای رئیس جمهور اقدامات اخیر رئیس قوه قضاییه را تبیین کرده و این موضوع را یادآور شود که اگر ایران نارسایی هایی نیز در این بخش داشته باشد، در اصلاحات کوتاهی نخواهد کرد و این موضوع نیز به دنبال فشارهای خارجی نیست بلکه به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام


نظر شما :