انتقاد کاندیدای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا از سیاست‌های ترامپ درقبال ایران

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۹۸۶۳۹۰ سرخط اخبار

یک نماینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات با انتقاد از رویکرد رئیس‌جمهور کشورش درقبال ایران تاکید کرد که ترامپ در این سیاست‌های خود به شدت سردرگم شده است.

به گزارش ایسنا، پیت بوتی‌گگ نماینده احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در گفت‌وگو با شبکه  ام‌اس‌ان‌بی‌سی به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص ایران پرداخت.

وی در این باره گفت: ما شرایطی ایجاد کردیم که ناپایدارتر است. خروج رئیس جمهور از توافق هسته‌ای با ایران سرآغاز یک دومینو شد. اکنون ما در یک وضعیت به مراتب بی‌ثبات‌تر قرار داریم و رئیس جمهور در حال حاضر مجبور است بین گزینه‌هایی که هیچ‌کدام خوب نیستند، یکی را انتخاب کند. رئیس جمهور ترامپ خودش، خودش را در این موقعیت قرار داد.

بوتی‌گگ افزود: آنچه اکنون نیاز داریم اتفاق بیفتد، کاهش تنش است اما این کار آسان نخواهد بود. نگرانی واقعی این است که یک گام اشتباه ممکن است اوضاع را کاملاً از کنترل (رئیس‌جمهور) خارج کند. وی در سیاست‌هایش درقبال ایران به شدت سردرگم است.  او زمانی درباره مذاکره با ایران صحبت کرد، سپس منکر شد که چنین گزینه‌ای را اصلا روی میز قرار داده است. تا آنجا پیش رفت که می‌خواست به نقاطی در ایران حمله کند و بعد لحظه آخر نظرش را عوض کرد.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :